Κοινωνία & Πολιτισμός | 21.07.2011
«Πρόβειο τυρί» ίσον ελληνική φέτα;
Πρόκειται για τον διαδικτυακό τόπο «Διαφάνεια στα τρόφιμα» (www.lebensmittelklarheit.de) που δημιουργήθηκε από το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών της Έσσης με την συνεργασία του ομοσπονδιακού υπουργείου Προστασίας Καταναλωτών, το οποίο πρόσφερε ήδη για τη λειτουργία του νέου διαδικτυακού τόπου 700.000 ευρώ.
Στον ιστότοπο «Διαφάνεια στα τρόφιμα» μπορεί κάθε καταναλωτής να πληροφορηθεί τα τρικ της βιομηχανίας τροφίμων, και κυρίως μπορεί με την συμπλήρωση ενός εντύπου να διατυπώσει τα παράπονά του για συγκεκριμένα προϊόντα που αγόρασε. Το έντυπο διαβιβάζεται αυτόματα και στις αντίστοιχες επιχειρήσεις, οι οποίες πρέπει να απαντήσουν το αργότερο σε επτά ημέρες. Το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτή αξιολογεί την απάντηση της εταιρείας και την δημοσιεύει στο διαδίκτυο μαζί με τα παράπονα του καταναλωτή.
Φθηνό αγελαδινό τυρί πλασάρεται για φέτα!
Στο εν λόγω ιστότοπο διαπιστώσαμε πως η ελληνική φέτα είναι ένα από τα ευάλωτα προϊόντα. Η βιομηχανία τροφίμων προσπαθεί να πουλήσει αγελαδινό τυρί σαν φέτα και χρησιμοποιεί πολλά και διάφορα τρικ.
Το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών καταγγέλλει λοιπόν ότι η βιομηχανία τροφίμων προσπαθεί να πλασάρει κάθε τυρί που είναι δήθεν πρόβειο ως «φέτα».
Έτσι αναγράφεται στην ετικέτα «γνήσιο πρόβειο τυρί» ή «τυρί σε άλμη» ή ακόμη και «βαλκανικό τυρί» και συνοδεύεται συνήθως με ένα ελληνικό τοπίο παραπέμποντας έτσι στη γνωστή φέτα που πολλοί Γερμανοί έχουν γευθεί στις διακοπές τους στην Ελλάδα ή τρώνε συχνά στα ελληνικά εστιατόρια.
Τα τυριά αυτά διαπιστώθηκε ότι πρώτον δεν είναι ελληνικά, δεύτερον, δεν είναι φέτα και τρίτον τις περισσότερες φορές δεν έχουν παρασκευαστεί καν από πρόβειο γάλα, αλλά από αγελαδινό. Πρόκειται δηλαδή για φθηνά τυριά που συσκευάζονται έτσι ώστε να δίνουν την εντύπωση φέτας.
Το Κέντρο Καταναλωτών ενημερώνει πως η φέτα είναι μόνον ελληνική, έχει δηλαδή γεωγραφική πιστοποίηση και συγκεκριμένη ποιότητα. Και αναφέρει διεξοδικά τη σύνθεσή της.
Επίσης ενημερώνει ότι στα ρεστοράν και τα φαστφουντάδικα που προσφέρεται ‘χωριάτικη σαλάτα’ με φέτα δύσκολα μπορούν να αναγνωρίσουν οι καταναλωτές εάν πρόκειται όντως για αυθεντική φέτα.
Τέλος αναφέρει ότι σε δειγματοληπτικές έρευνες που έκανε το 2009 στο κρατίδιο της Βόρειας Ρηνανίας Βεσταφαλίας (Βόννη και Κολωνία) αρκετά μαγαζιά πρόσφεραν σαν φέτα, ένα τυρί που δεν είχει καμία σχέση με την αυθεντική φέτα.
Ταυτόχρονα υπογραμμίζει ότι τα παραδείγματα αυτά δεν μπορούν να γενικευθούν. Και συμβουλεύει τους καταναλωτές που θέλουν αυθεντική ελληνική φέτα να αγοράζουν προϊόντα που αναγράφουν αυτό ακριβώς και προέρχονται από την Ελλάδα.
ιστότοπος Lebensmittelklarheit / Βιβή Παπαναγιώτου
Υπεύθ. σύνταξης: Κώστας Συμεωνίδης
dw
No comments:
Post a Comment