Friday, January 14, 2011

Οικονομία | 12.01.2011

Γερμανικές προσδοκίες από το «σαλόνι αυτοκινήτου» του Ντιτρόιτ

 

Στο Ντιτρόιτ και στην έκθεση αυτοκινήτου (ΝΑΙΑS) οι ΗΠΑ γιορτάζουν φέτος την «νεκρανάσταση» της αυτοκινητοβιομηχανίας τους. General Motors, Ford και Chrysler πανηγυρίζουν για την μεγάλη επιστροφή τους στο προσκήνιο.

 
Σχεδόν δύο χρόνια μετά την παραλίγο χρεοκοπία τους, οι αμερικανικές εταιρείες παρουσιάζουν μια σειρά μικρότερων και πιο φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων. Στο «σαλόνι του Ντιτρόιτ», που είναι η μεγαλύτερη Έκθεση Αυτοκινήτου της αμερικανικής ηπείρου, δίνουν τo «παρών» και τα νέα μοντέλα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι πωλήσεις τους το 2010 σημείωσαν αύξηση της τάξεως του 11%. Mercedes, Audi, BMW και Volkswagen εκφράζουν την αισιοδοξία τους ότι και το 2011 θα είναι μια καλή χρονιά. Στα highlights, της έκθεσης ανήκει το Porsche 918 RSR. 8κύλινδρος κινητήρας με ακόμη δυο ηλεκτροκινητήρες που δίνουν μαζί 767 ίππους. Και όπως δήλωσε ο επικεφαλής της Porsche Ματίας Μίλερ παρουσιάζοντας το μοντέλο: «Με το πάτημα ενός κουμπιού ο οδηγός μπορεί να „κατεβάσει“ την συσσωρευμένη ενέργεια και να την χρησιμοποιήσει κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης του αυτοκινήτου ή ακόμη και κατά την προσπέραση».

Το κύρος των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών

Το υβριδικό Α6 AudiΤο υβριδικό Α6 AudiΚαι για την Porsche το 2010 ήταν μια καλή χρονιά. Η αύξηση των πωλήσεων έφτασε το 50%. Περισσότερα από 90 χιλιάδες οχήματα διέθεσε η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Περίπου 25 χιλιάδες από αυτά διατέθηκαν στην αμερικανική αγορά. Σύμφωνα μάλιστα με τον Ματίας Βίσμαν, που είναι ο πρόεδρος του Συνδέσμου των Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών, το ένα στα δύο αυτοκίνητα πολυτελείας που πουλήθηκαν στην Αμερική είναι γερμανικό. «Σχεδόν κάθε Αμερικανός που ενδιαφέρεται για αυτοκίνητα θέλει να αποκτήσει μια Porsche, ένα Mercedes, ένα Audi, ή ένα BMW. Τέτοιο κύρος δεν έχει καμία άλλη χώρα που κατασκευάζει αυτοκίνητα», επισημαίνει ο κ. Βίσμαν.

Αλλά και η Volkswagen είναι παρούσα στο Ντιτρόιτ, με ένα Passat που κατασκευάζεται ειδικά για την αμερικανική αγορά. Το νέο μοντέλο θα κοστίζει περίπου 20 χιλιάδες δολάρια και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Τσατανούγκα. Πάνω από 2 χιλιάδες θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν εκεί, κάτι που ικανοποιεί ιδιαίτερα τους Αμερικανούς. Η Volkswagen θα πρέπει ωστόσο να φροντίσει να βελτιώσει τη φήμη της στις ΗΠΑ και να ανταποκριθεί στα σημεία που δίνουν έμφαση οι Αμερικανοί καταναλωτές, θα πει η Ρεμπέκα Λίντλαντ, από την εταιρεία συμβούλων IHS Global και θα διευκρινίσει: «Οι καταναλωτές έχουν μεγάλες προσδοκίες και λίγη υπομονή, κυρίως όταν πρόκειται για προβλήματα που αφορούν τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου. Τα παράθυρα, το κεντρικό κλείδωμα θυρών, τα φώτα. Σε αυτά δίνουν έμφαση οι Αμερικανοί και αυτά τα σημεία είναι ο κυριότερος λόγος παραπόνων».

Αισιοδοξία στη Volkswagen

Το Το "αμερικανικό" PassatΗ Volkswagen παραμένει ωστόσο αισιόδοξη. Οι ιθύνοντες εκτιμούν ότι σύντομα το κύρος της αυτοκινητοβιομηχανίας θα έχει αποκατασταθεί. Στόχος τους είναι μέχρι το 2018 να πωλούν ετησίως 800 χιλιάδες αυτοκίνητα στην αμερικανική αγορά. Και η δεινή θέση στην οποία έχει περιέλθει η Toyota, εξαιτίας των τεχνικών προβλημάτων της, εξυπηρετεί απόλυτα τα γερμανικά σχέδια. Ο επικεφαλής της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Μάρτιν Βίντερκορν προτιμά πάντως να οικοδομεί στην καλή σχέση που έχουν οι Αμερικανοί με το αυτοκίνητο. «Και επειδή οι Αμερικανοί, όπως γνωρίζουμε από τις έρευνες, αγαπούν τις γερμανικές κατασκευές, την καλή συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο, την αξιοπιστία, την άνεση και την χαμηλή κατανάλωση ενέργειας, είμαι πεπεισμένος ότι θα αγοράζουν στο μέλλον περισσότερα Volkswagen», λέει ο κ. Βίντερκορν.

Η Mercedes σε ΗΠΑ και Κίνα

Ο Ντίτερ Τσέτσε με το Mercedes SLSΟ Ντίτερ Τσέτσε με το Mercedes SLSΑλλά και η Mercedes και η BMW ενισχύουν την παρουσία τους στις ΗΠΑ. Ειδικότερα η Mercedes σημείωσε πέρυσι αύξηση των πωλήσεων στις ΗΠΑ κατά 18%. Συνολικά πουλήθηκαν 225 χιλιάδες αυτοκίνητα. Κανείς ωστόσο δεν γνωρίζει πόσο δια διαρκέσει το «μπουμ», όπως υπογραμμίζει ο διευθύνων σύμβουλος της Daimler Ντίτερ Τσέτσε. «Στην παρούσα φάση πουλάμε στις ΗΠΑ περισσότερα οχήματα από ότι σε οποιαδήποτε άλλη χώρα του κόσμου. Περισσότερα και από την Κίνα και την Ασία γενικότερα. Πουλάμε όμως λιγότερα οχήματα σε σχέση με τη γερμανική αγορά. Εκτιμούμε ότι η κινεζική αγορά θα αναπτυχθεί ταχύτερα από την αμερικανική και οι συσχετισμοί θα αλλάξουν. Αλλά σήμερα οι ΗΠΑ είναι η δεύτερη σημαντικότερη αγορά για την Mercedes».

Παρόμοιες είναι οι εκτιμήσεις της Audi  που παρουσιάζει υπερήφανα στο Ντιτρόιτ την υβριδική εκδοχή του Α6 και φυσικά το νέο Q7.


Christine Bergmann/Σταμάτης Ασημένιος

Υπεύθ. Σύνταξης: Βιβή Παπαναγιώτου
 
 dw

No comments: