Αλλάζουν οι κανόνες για τις αγορές στο διαδίκτυο. Η Γερμανία υιοθετεί ευρωπαϊκή οδηγία που προβλέπει την ύπαρξη ενός ειδικού πλήκτρου, στο οποίο θα αναγράφεται ξεκάθαρα «αγορά» ή «υποχρεωτική αγορά».
5 εκατομμύρια χρήστες του διαδικτύου υπολογίζεται ότι έχουν πέσει στη Γερμανία θύματα κατά τη διάρκεια αγοράς ή παραγγελίας κάποιου προϊόντος στο ίντερνετ επειδή επέλεξαν πλήκτρα στα οποία αναγραφόταν η λέξη free. Αποτέλεσμα; Αγόρασαν κάτι που είχαν πιστέψει ότι ήταν δωρεάν, όπως συνταγές, ωροσκόπια, προγράμματα πλοήγησης ή τεστ νοημοσύνης. Βέβαια στους όρους χρήσης αναφερόταν ότι το προϊόν δεν είναι δωρεάν. Οι περισσότεροι χρήστες δεν μπαίνουν ωστόσο στον κόπο να τους διαβάσουν.
Η γερμανική κυβέρνηση αποφάσισε να ενισχύσει τα δικαιώματα των χρηστών και έτσι από 1ης Αυγούστου όλες οι ιστοσελίδες πώλησης στη Γερμανία -ακόμα και εκείνες που απευθύνονται στη γερμανική αγορά- είναι υποχρεωμένες να έχουν ένα ειδικό πλήκτρο, στο οποίο να αναγράφεται «αγορά» ή «υποχρεωτική αγορά» και όχι «επόμενο βήμα» ή «αποστολή παραγγελίας».
Ο νόμος δεν ισχύει μόνο για τις γερμανικές ιστοσελίδες
Η γερμανική κυβέρνηση αποφάσισε να ενισχύσει τα δικαιώματα των χρηστών και έτσι από 1ης Αυγούστου όλες οι ιστοσελίδες πώλησης στη Γερμανία -ακόμα και εκείνες που απευθύνονται στη γερμανική αγορά- είναι υποχρεωμένες να έχουν ένα ειδικό πλήκτρο, στο οποίο να αναγράφεται «αγορά» ή «υποχρεωτική αγορά» και όχι «επόμενο βήμα» ή «αποστολή παραγγελίας».
Ο νόμος δεν ισχύει μόνο για τις γερμανικές ιστοσελίδες
Το προειδοποιητικό πλήκτρο υποχρεωτικό για τις ιστοσελίδες που δραστηριοποιούνται στη Γερμανία
Ο νόμος δίνει διορία 3 μηνών στις εταιρίες πώλησης στο διαδίκτυο να εντάξουν το «προειδοποιητικό πλήκτρο», που θα κάνει πιο διαφανείς τις αγορές στο ίντερνετ στις ιστοσελίδες τους. Για τις γερμανικές σελίδες το πλαίσιο είναι ξεκάθαρο. Το τι ισχύει για εκείνες που έχουν έδρα στο εξωτερικό, εξηγεί η Γιούτα Γκούρκμαν από το Σύνδεσμο Υπηρεσιών Προστασίας Καταναλωτή:
«Αν ένα Online Shop από το εξωτερικό απευθύνεται και στη γερμανική αγορά έχοντας ως γλώσσα επιλογής τα γερμανικά ή παρέχει τη δυνατότητα κλήσεων από τη Γερμανία, τότε για τον καταναλωτή ισχύει το γερμανικό δίκαιο και συνεπώς είναι υποχρεωτική η ύπαρξη ενός προειδοποιητικού πλήκτρου».
Οι αξιολογήσεις άλλων χρηστών είναι καλός σύμβουλος
«Αν ένα Online Shop από το εξωτερικό απευθύνεται και στη γερμανική αγορά έχοντας ως γλώσσα επιλογής τα γερμανικά ή παρέχει τη δυνατότητα κλήσεων από τη Γερμανία, τότε για τον καταναλωτή ισχύει το γερμανικό δίκαιο και συνεπώς είναι υποχρεωτική η ύπαρξη ενός προειδοποιητικού πλήκτρου».
Οι αξιολογήσεις άλλων χρηστών είναι καλός σύμβουλος
Το ερώτημα είναι αν μια ιστοσελίδα εμπνέει εμπιστοσύνη ή όχι
Παρά το νέο μέτρο, οι καταναλωτές πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, προειδοποιεί η Γιούτα Γκούργκμαν, διότι στο ίντερνετ υπάρχουν πολλοί κίνδυνοι. Όπως λέει χαρακτηριστικά, στα Online Shop υπάρχουν ακόμα πολλά «μαύρα πρόβατα» που εξαπατούν τους πελάτες:
«Φοβάμαι ότι κάποιες σελίδες θα εξακολουθήσουν να προσπαθούν με χίλιους τρόπους να βγάλουν χρήματα με ανήθικο τρόπο. Πρέπει να είμαστε συνεπώς ιδιαίτερα προσεκτικοί. Στο διαδίκτυο θα πρέπει κατ΄ αρχήν να προσέχεις από ποια ιστοσελίδα αγοράζεις».
Αν κάποιο ηλεκτρονικό κατάστημα είναι άγνωστο, είναι χρήσιμο να ρίχνει κανείς μια ματιά στις αξιολογήσεις, προτείνουν οι υπηρεσίες προστασίας του καταναλωτή. Συχνά υπάρχουν στο διαδίκτυο χρήσιμες πληροφορίες, με τη βοήθεια των οποίων ο καταναλωτής είναι σε θέση να διαπιστώσει αν το ηλεκτρονικό κατάστημα εμπνέει εμπιστοσύνη ή όχι, συμβουλεύει τους καταναλωτές ο Γερμανικός Σύνδεσμος Υπηρεσιών Προστασίας Καταναλωτών.
Oliver Neuroth / Στέφανος Γεωργακόπουλος
Υπεύθυνος σύνταξης: Άρης Καλτιριμτζής dw de
«Φοβάμαι ότι κάποιες σελίδες θα εξακολουθήσουν να προσπαθούν με χίλιους τρόπους να βγάλουν χρήματα με ανήθικο τρόπο. Πρέπει να είμαστε συνεπώς ιδιαίτερα προσεκτικοί. Στο διαδίκτυο θα πρέπει κατ΄ αρχήν να προσέχεις από ποια ιστοσελίδα αγοράζεις».
Αν κάποιο ηλεκτρονικό κατάστημα είναι άγνωστο, είναι χρήσιμο να ρίχνει κανείς μια ματιά στις αξιολογήσεις, προτείνουν οι υπηρεσίες προστασίας του καταναλωτή. Συχνά υπάρχουν στο διαδίκτυο χρήσιμες πληροφορίες, με τη βοήθεια των οποίων ο καταναλωτής είναι σε θέση να διαπιστώσει αν το ηλεκτρονικό κατάστημα εμπνέει εμπιστοσύνη ή όχι, συμβουλεύει τους καταναλωτές ο Γερμανικός Σύνδεσμος Υπηρεσιών Προστασίας Καταναλωτών.
Oliver Neuroth / Στέφανος Γεωργακόπουλος
Υπεύθυνος σύνταξης: Άρης Καλτιριμτζής dw de
- Ημερομηνία 03.08.2012
- Μοιραστείτε το Αποστολή Facebook Twitter google+ Περισσότερα…
- Η άποψή σας: Γράψτε μας
- Εκτύπωση Εκτύπωση της σελίδας
No comments:
Post a Comment