Thursday, December 11, 2008

Ανάκληση της παραίτησης Κίττα με παρέμβαση Παπούλια /e-tipos.


Πέμπτη, 11.12.08

«Πήρα εντολή από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας να μείνω στη θέση μου αυτές τις κρίσιμες ώρες για τη χώρα και την Παιδεία. Η παρέμβασή του με συγκλόνισε. Ράγισε η καρδιά μου. Δεν θα επιμείνω στην παραίτησή μου».

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών θα συνεχίσει να έχει την τιμή της εκπροσώπησής του από ένα σπουδαίο δάσκαλο. Ο Χρήστος Κίττας, ο πρύτανης που παραιτήθηκε από βαθιά απελπισία τα μεσάνυχτα της Δευτέρας την ώρα που η φωτιά ζύγωνε το πνευματικό θησαυροφυλάκιο των Ελλήνων, την Εθνική Βιβλιοθήκη, εξομολογείται στον ΕΤ ότι άντλησε το κουράγιο για να συνεχίσει να παλεύει από την προσωπική παρέμβαση του πρώτου πολίτη της χώρας.

«Με πήρε τηλέφωνο ο κ. Παπούλιας. Ηταν μια συγκλονιστική στιγμή η συνομιλία μας. Στη ζωή μου δεν νομίζω να μου συμβεί τίποτε πιο συγκλονιστικό».

Πρόεδρος και πρύτανης συμφώνησαν σε πάρα πολλά. Για τα αίτια της πρωτοφανούς κρίσης που ξέσπασε μόλις η σφαίρα του ειδικού φρουρού βρήκε την καρδιά του παιδιού, για τις βαθύτερες ρίζες της κοινωνικής έκρηξης, για την ανάγκη να συνεννοηθούν οι πολιτικές δυνάμεις της χώρας και να δώσουν λύσεις πριν να είναι πολύ αργά.

«Δυόμισι χρόνια τώρα, λέω ότι δεν πάνε καλά τα πράγματα. Κάποτε έμπαινα στο αμφιθέατρο και έβρισκα 300 φοιτητές που τους ήξερα με τα μικρά τους ονόματα. Μιλάγαμε, δουλεύαμε μαζί, ερευνούσαμε, αστειευόμασταν. Τώρα δεν μπορώ να τους πλησιάσω. Μου λένε όχι ότι δεν είμαι καλός δάσκαλος, αλλά ότι αντιπροσωπεύω την εξουσία».

Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών μαζί με τους πρυτάνεις του Αριστοτέλειου, του Πανεπιστημίου Πατρών και του Μετσόβιου Πολυτεχνείου, τον καιρό του πολέμου για το «16», όταν το ακαδημαϊκό κλίμα δηλητηριαζόταν από τον εμφύλιο που είχε ξεσπάσει μεταξύ «μεταρρυθμιστών» και «αντιμεταρρυθμιστών», είχαν συγκροτήσει την πρωτοβουλία των νηφάλιων ζητώντας από την κυβέρνηση να παγώσει το νέο νόμο - πλαίσιο και από τα άλλα κόμματα να προσέλθουν σε έναν ειλικρινή εθνικό διάλογο για την Παιδεία.

«Τους έλεγα τότε: Προσέξτε. Είναι κοινωνικό φαινόμενο. Μου έλεγαν: Τώρα πρέπει να πάρουμε αποφάσεις, τώρα να περάσει ο νόμος. Τους έλεγα και δεν θα πάψω να το λέω: Φτιάξτε τα σχολεία, δώστε δουλειές. Τι μου τους κάνετε όλους πτυχιούχους; Δεν το βλέπει ο φοιτητής της Ιατρικής ότι θα γίνει 38 χρόνων για να πιάσει δουλειά και να παίρνει 700 ευρώ το μήνα;».

Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών κατελήφθη από απελπισία και οργή τη «νύχτα των κρυστάλλων».

«Με ειδοποιούν ότι καίγεται το Σπουδαστήριο της Νομικής. Ειδοποιώ την Πυροσβεστική. Πριν κλείσω το τηλέφωνο με ειδοποιούν ότι καίγεται μια τέντα δίπλα στην Εθνική Βιβλιοθήκη απειλώντας τους θησαυρούς μας. Απευθύναμε εκκλήσεις στην Αστυνομία να μη ρίχνει φωτοβολίδες».
Ομάδες που εφορμούσαν από το κεντρικό κτίριο των Προπυλαίων είχαν ανοίξει τη δεξαμενή του πετρελαίου και το μετέφεραν έξω για να συντηρήσουν τις φωτιές που είχαν ανάψει στους γύρω χώρους.

«Ενας να πέταγε ένα σπίρτο, το κτίριο θα γινόταν παρανάλωμα. Κι εκείνη την ώρα ακούω ότι πολιτικές πρωτοβουλίες θα αναληφθούν την… επόμενη ημέρα. Τρελάθηκα και είπα: Δεν υπάρχει ελπίδα».

«Η βία αυξάνεται συνεχώς. Εχω μία εγγονή. Τι θα της πω; Αυτά τα παιδιά που πετάνε πέτρες σε δύο χρόνια θα είναι 18άρηδες. Θα μπουν στα πανεπιστήμια. Με ρωτάτε αν φοβάμαι. Βέβαια φοβάμαι».

No comments: