Χάρη σε ένα παραθυράκι στο φορολογικό δίκαιο, η αυτοκινητοβιομηχανία VW αναλαμβάνει τον πλήρη έλεγχο της Porsche πολύ νωρίτερα από ό,τι είχε αρχικώς προγραμματιστεί.
Τέλος καλό όλα καλά: όπως ανακοινώθηκε η Porsche πρόκειται να τεθεί υπό τον έλεγχο της Volkswagen μέχρι την 1η Αυγούστου. Και οι δύο πλευρές αποδέχτηκαν τους όρους για την πλήρη ενσωμάτωση της Porsche στον όμιλο της Volkswagen. Πλέον ο κολοσσός της VW εξασφαλίζει και το υπόλοιπο 50,1 % της πολυτελούς αυτοκινητοβιομηχανίας έναντι 4,46 δισ. ευρώ αλλά και μιας μετοχής προς την εισηγημένη στο χρηματιστήριο Porsche Holding SE, που διατηρείται. Η μετοχή αυτή είναι το κλειδί που άνοιξε το δρόμο προς την τελική συμφωνία μεταξύ των δυο πλευρών.
Αρχές Ιουνίου είχε γίνει γνωστό ένα παραθυράκι στο λεγόμενο «φορολογικό δίκαιο περί μετατροπών, συγχωνεύσεων και διασπάσεων των εμπορικών εταιριών» το οπoίο και εκμεταλλεύεται τώρα η VW: παραχωρώντας μια και μόνο προνομιακή μετοχή, η αγορά μετατρέπεται σε αναδόμηση της εταιρίας και όχι σε αγορά που συνοδεύεται από φορολογική επιβάρυνση. Έτσι η αυτοκινητοβιομηχανία γλιτώνει τους φόρους που θα έπρεπε να καταβάλει στο πλαίσιο της εξαγοράς που είχε σχεδιαστεί για το 2014 ύψους 1,5 δις ευρώ. Χάρη στο φορολογικό κόλπο θα εισρεύσουν τώρα στα κρατικά ταμεία μόλις 100 εκατομμύρια.
Η είδηση είχε προκαλέσει έντονες αντιδράσεις. VW και Porsche δέχθηκαν εντονότατες επικρίσεις στις οποίες ο διευθύνων σύμβουλος της πρώτης Μάρτιν Βίντερκορν απαντά ως εξής: «VW και Porsche παραμένουν δυο καλοί και αξιόπιστοι φορολογούμενοι. Αναλαμβάνουμε τις ευθύνες μας έναντι της Γερμανίας ως βασικής χώρας παραγωγής».
Εξοικονόμηση 700 εκατ. ετησίως
Αρχές Ιουνίου είχε γίνει γνωστό ένα παραθυράκι στο λεγόμενο «φορολογικό δίκαιο περί μετατροπών, συγχωνεύσεων και διασπάσεων των εμπορικών εταιριών» το οπoίο και εκμεταλλεύεται τώρα η VW: παραχωρώντας μια και μόνο προνομιακή μετοχή, η αγορά μετατρέπεται σε αναδόμηση της εταιρίας και όχι σε αγορά που συνοδεύεται από φορολογική επιβάρυνση. Έτσι η αυτοκινητοβιομηχανία γλιτώνει τους φόρους που θα έπρεπε να καταβάλει στο πλαίσιο της εξαγοράς που είχε σχεδιαστεί για το 2014 ύψους 1,5 δις ευρώ. Χάρη στο φορολογικό κόλπο θα εισρεύσουν τώρα στα κρατικά ταμεία μόλις 100 εκατομμύρια.
Η είδηση είχε προκαλέσει έντονες αντιδράσεις. VW και Porsche δέχθηκαν εντονότατες επικρίσεις στις οποίες ο διευθύνων σύμβουλος της πρώτης Μάρτιν Βίντερκορν απαντά ως εξής: «VW και Porsche παραμένουν δυο καλοί και αξιόπιστοι φορολογούμενοι. Αναλαμβάνουμε τις ευθύνες μας έναντι της Γερμανίας ως βασικής χώρας παραγωγής».
Εξοικονόμηση 700 εκατ. ετησίως
VW και Porsche κατασκευάζουν ήδη από κοινού την Porsche Cayenne
Ο Μάρτιν Βίντερκορν ανέφερε ότι συνδυάζοντας τις επιχειρηματική τους λειτουργία, οι εταιρείες θα γίνουν πιο ισχυρές, τόσο οικονομικά όσο και στρατηγικά: «Έχουμε θέσει σαφείς στόχους. Θέλουμε να ενώσουμε τις δυνάμεις μας. Θέλουμε να αξιοποιήσουμε τα ατού της κάθε πλευράς πιο αποτελεσματικά και να εξαντλήσουμε τις δυνατότητες που υπάρχουν».
Με τη συγχώνευση οι δυο εταιρίες εξοικονομούν ετησίως περί τα 700 εκατομμύρια ευρώ. Πλέον θα έχουν τη δυνατότητα να ανταλλάσσουν για παράδειγμα χωρίς νομικά εμπόδια πολύ πιο εύκολα και φθηνότερα κινητήρες και εξαρτήματα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Porsche προσπαθούσε επί χρόνια να εξαγοράσει την Volkswagen χωρίς επιτυχία και έτσι οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες κατέληξαν σε συμφωνία το 2009 με την Volkswagen να προχωρά τελικά στην εξαγορά της Porsche.
dapd, dpa, Κώστας Συμεωνίδης
Υπεύθ. σύνταξης:
Με τη συγχώνευση οι δυο εταιρίες εξοικονομούν ετησίως περί τα 700 εκατομμύρια ευρώ. Πλέον θα έχουν τη δυνατότητα να ανταλλάσσουν για παράδειγμα χωρίς νομικά εμπόδια πολύ πιο εύκολα και φθηνότερα κινητήρες και εξαρτήματα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Porsche προσπαθούσε επί χρόνια να εξαγοράσει την Volkswagen χωρίς επιτυχία και έτσι οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες κατέληξαν σε συμφωνία το 2009 με την Volkswagen να προχωρά τελικά στην εξαγορά της Porsche.
dapd, dpa, Κώστας Συμεωνίδης
Υπεύθ. σύνταξης:
No comments:
Post a Comment