Ελπίδες για εύρεση του Boeing
Α.Ρ., REUTERS
Με τα μάτια καρφωμένα στην οθόνη και τα ακουστικά στα αυτιά, υπό το άγρυπνο βλέμμα του κυβερνήτη του αυστραλιανού σκάφους «Οσεαν Σιλντ», ένας από τους συμμετέχοντες στην πολυεθνική έρευνα εντοπισμού του εξαφανισμένου αεροσκάφους των Μαλαισιανών Αερογραμμών προσπαθεί να εντοπίσει ηχητικά σήματα. Ο ρυμουλκούμενος από το «Οσεαν Σιλντ» ανιχνευτής μαύρων κουτιών «συνέλαβε» δύο ηχητικά σήματα τα οποία συ- νάδουν με τα σήματα που θα εξέπεμπε το «μαύρο κουτί» του Boeing, αναπτερώνοντας τις ελπίδες ότι το αεροσκάφος θα βρεθεί και θα λυθεί το αίνιγμα της εξαφάνισής του, δίνοντας απαντήσεις πρωτίστως στους συγγενείς των 329 επιβαινόντων
ΠΕΡΘ. Αυξάνονται οι ελπίδες για τον εντοπισμό του αεροσκάφους των Μαλαισιανών Αερογραμμών που εκτελούσε στις 8 Μαρτίου την πτήση ΜΗ370 όταν εξαφανίστηκε από τα ραντάρ. Ενα από τα πολεμικά σκάφη της Αυστραλίας, το Ocean Shield, που συμμετέχει στην επιχείρηση έρευνας του Boeing 777 στον Ινδικό, «άκουσε» ηχητικά σήματα τα οποία, σύμφωνα με ειδικούς, είναι δυνατόν να προέρχονται από τα «μαύρα κουτιά» του αεροσκάφους. Πρόκειται, όπως δήλωσαν οι υπεύθυνοι της έρευνας, για το πιο πολλά υποσχόμενο στοιχείο για την επίλυση του μυστηρίου.
Ειδικότερα, ο «ρυμουλκούμενος ανιχνευτής μαύρων κουτιών» του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού, ο οποίος μεταφέρεται από το αυστραλιανό σκάφος, συνέλαβε τα ηχητικά σήματα σε περιοχή 1.680 χλμ. βορειοδυτικά του Περθ, δηλαδή, στην ευρύτερη περιοχή που η ανάλυση των δορυφορικών στοιχείων σχετικά με την πορεία του αεροσκάφους υπέδειξε τον πιθανό χώρο συντριβής του.
Χαρακτηριστικά ο συντονιστής της πολυεθνικής έρευνας, Ανγκους Χιούστον, δήλωσε «είμαι πολύ πιο αισιόδοξος απ’ ό,τι ήμουν πριν από μία εβδομάδα. Τώρα η περιοχή έρευνας έχει προσδιοριστεί καλά και ελπίζουμε ότι θα καταφέρουμε να λάβουμε τις πληροφορίες που χρειαζόμαστε για να πούμε κατηγορηματικά ότι το αεροσκάφος σε αυτό το σημείο έπεσε στη θάλασσα».
Αν μπορέσει να βρεθεί με μεγαλύτερη ακρίβεια το σημείο απ’ όπου γίνεται η εκπομπή των ηχητικών σημάτων, τότε δράση θα αναλάβει το μίνι μη επανδρωμένο υποβρύχιο Bluefin 21 που θα προσπαθήσει να εντοπίσει τα συντρίμμια του αεροσκάφους στον πυθμένα, εξήγησε ο Χιούστον, επισημαίνοντας ότι πιθανώς το πεδίο έρευνας να βρίσκεται στα 4,5 χιλιόμετρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, βάθος που είναι και το όριο δράσης του Bluefin 21.
Oι ερευνητές ευελπιστούν ότι τα δύο «μαύρα κουτιά», ο καταγραφέας των στοιχείων πτήσης και ο καταγραφέας φωνής στο πιλοτήριο θα βρεθούν άθικτα και θα μπορέσουν να δώσουν τις απαντήσεις που αναζητούν σχετικά με τη μυστηριώδη εξαφάνιση της πτήσης ΜΗ370 της Malaysia Airlines και την τύχη των 227 επιβατών και του δωδεκαμελούς πληρώματος. Επί του παρόντος, όλα τα ενδεχόμενα παραμένουν ανοικτά. Από τη δολιοφθορά και την αεροπειρατεία μέχρι και τη μηχανική βλάβη. Ωστόσο οι Αρχές της Μαλαισίας επιμένουν ότι η στροφή του αεροπλάνου μόλις εξαφανίστηκε από τα ραντάρ προς τα δυτικά και η εν συνεχεία πτήση του μέχρι τον Ινδικό Ωκεανό είναι αποτέλεσμα «ηθελημένης πράξης».
Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό δίκτυο CNN, που επικαλείται ανώτατο αξιωματούχο της μαλαισιανής κυβέρνησης, η ανάλυση των στοιχείων από τα ραντάρ υποδεικνύει ότι το εξαφανισμένο αεροσκάφος πέταξε βορείως της Ινδονησίας και γύρω από τον εναέριο χώρο της προς τον Ινδικό, προκειμένου με αυτόν τον ελιγμό να μη γίνει αντιληπτό από τα ραντάρ των Ινδονησίων, ισχυρισμό τον οποίο διέψευσε ο υπουργός Αμυνας και Μεταφορών Χισαμουντίν Χουσεΐν. Ο Μαλαισιανός υπουργός, που είναι και το «πρόσωπο αυτής της κρίσης», δήλωσε συγκρατημένα αισιόδοξος για τα ηχητικά σήματα που ανιχνεύθηκαν από το Ocean Shield. kathimerini
No comments:
Post a Comment