Οικονομία | 13.04.2010
Η Γερμανία δημοπρατεί συχνότητες για το ιντερνέτ 4ης γενιάς
Η δημοπράτηση ξεκίνησε τη Δευτέρα στο Μάιντς από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Δικτύων, την υπηρεσία που επιβλέπει στη Γερμανία τον ανταγωνισμό από το δίκτυο τηλεπικοινωνιών μέχρι το δίκτυο ηλεκτρικού ρεύματος και φυσικού αερίου. Ο Ματίας Κουρτ επικεφαλής της υπηρεσίας θεωρεί ότι δεν είναι σημαντικό μόνο το οικονομικό σκέλος. Η Γερμανία, λέει, αποκτά έναν πρωτοποριακό ρόλο στον συγκεκριμένο τομέα. Πολλοί στην Ευρώπη - και όχι μόνο στη Γερμανία - παρακολουθούν αυτή τη δημοπράτηση. Αντικατοπτρίζει και ένα κομμάτι της αγοράς, μια εκτίμηση της αγοράς, για την αξία των συχνοτήτων. Ταυτόχρονα δίνει και μία ώθηση για νεωτερισμούς στην αγορά της κινητής τηλεφωνίας".
‘Εγκαιρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων
Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Ο πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Δικτύων Ματίας Κουρτ διευθύνει τη δημοπρασία Ο Ματίας Κουρτ επικαλείται την εμπειρία των Ηνωμένων Πολιτειών που δεν θέλει να επαναληφθεί στη Γερμανία. Εκεί ήδη σήμερα πολύ συχνά δεν μπορούν να αξιοποιηθούν οι δυνατότητες των κινητών τηλεφώνων επειδή το δίκτυο είναι περιορισμένο και δεν το επιτρέπει. "Μια τέτοια εξέλιξη θέλουμε να αποτρέψουμε στη Γερμανία. Για αυτό είναι σημαντικό, έγκαιρα να αξιοποιήσουμε το φάσμα των συχνοτήτων. Είναι μια απόφαση που θα καθορίσει την επόμενη 10ετία έως 20ετία. Αν καθυστερήσουμε θα βρεθούμε υπό πίεση και αυτό δεν το θέλουμε. Έτσι, με την απόδοση των συχνοτήτων θέλουμε για ολόκληρη την αγορά και της κινητής τηλεφωνίας και του ίντερνετ και για τους παροχείς και για τις εταιρίες εξοπλισμού να δώσουμε ένα έναυσμα, την εκκίνηση", λέει ο κ.Κουρτ.
Ενδιαφέρον για την «ψηφιακή απόδοση»
Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Τέσσερις εταιρίες διεκδικούν τα δίκτυα του μέλλοντος Προς δημοπράτηση είναι ένα τεράστιο φάσμα που υπερβαίνει κατά πολύ τις σημερινές δυνατότητες των εταιριών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν οι συχνότητες γύρω από τους 800 μεγακύκλους, με τη λεγόμενη "ψηφιακή απόδοση", μια περιοχή που απελευθερώθηκε επειδή με την ψηφιακή τηλεόραση καλύπτεται μικρότερο εύρος. Οι συχνότητες αυτές έχουν ενδιαφέρον επειδή χρειάζονται σχετικά λίγους αναμεταδότες, ενώ το σήμα διαπερνά ευκολότερα τοίχους και άλλα εμπόδια. Στη δημοπράτηση υποβάλλουν τις προσφορές τους μόνον εταιρίες που μπορούν να πιστοποιήσουν τις δυνατότητές τους μέσα από μια ιδιαίτερα απαιτητική και δύσκολη διαδικασία επιλογής. Εν προκειμένω είναι οι τέσσερις μεγάλοι όμιλοι, Deutsche Telekom, Vodafone, E-Plus και O2. Το πόσο θα διαρκέσει είναι ανοιχτό. "Το 2000 η δημοπράτηση κράτησε περίπου τρεις εβδομάδες για περίπου 173 γύρους από 40 λεπτά ο κάθε γύρος. Τώρα ο γύρος διαρκεί 90 λεπτά.
Klaus Ulrich / Γιώργος Παππάς
Υπεύθ. σύνταξης: Σταμάτης Ασημένιο dw
No comments:
Post a Comment