Κοινωνία & Πολιτισμός | 18.01.2012
Ευρωπαϊκή υπόθεση το ζήτημα ασφαλείας των πλοίων
Το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia ρίχνει σκιά σε ένα τουριστικό κλάδο που θεωρούνταν μέχρι πριν από μερικές μέρες ιδιαίτερα ασφαλής. Αν επιβεβαιωθούν όσα λέγονται και γράφονται για τον καπετάνιο και την διαδικασία εκκένωσης του πλοίου τότε έχουμε να κάνουμε με παραβίαση σημαντικότατων κανόνων ασφαλείας.
Συγκρατημένη στο ζήτημα της ευθύνης του καπετάνιου, όσο δεν έχει ξεκαθαριστεί η υπόθεση του ναυαγίου είναι η εκπρόσωπος της Χριστιανικής Ένωσης για τουριστικά θέματα Μαρλένε Μόρτλερ σε συνέντευξη που έδωσε στο δημόσιο ραδιοσταθμό Deutschlandfunk (DLF):
«Δεν μπορεί να υπάρξει απόλυτη ασφάλεια Νομίζω όμως ότι οι πλοιοκτήτριες εταιρίες κατ΄ αρχήν και μετά εμείς οι πολιτικοί έχουμε το καθήκον να θέσουμε το πλαίσιο έτσι ώστε τέτοια δυστυχήματα είτε να περιοριστούν στο ελάχιστο ή ακόμα και να εξαλειφθούν. Αν όμως κάποιος παραβιάσει τόσους κανόνες, αλλάξει την πορεία του σκάφους, και ένας καπετάνιος μπορεί να το πράξει, τότε δεν βοηθούν και οι πλέον αυστηροί κανόνες ασφαλείας. Οι επιβάτες του πλοίου μένουν εκτεθειμένοι στους κινδύνους».
Στο επίκεντρο η εκπαίδευση του προσωπικού
Ο καπετάνιος του κρουαζερόπλοιου Φρανσέσκο ΣκετίνοΗ Μαρλένε Μόρτλερ είναι αποφασισμένη, όταν φυσικά περάσει εύλογο χρονικό διάστημα από το δυστύχημα να συζητήσει την υπόθεση στα αρμόδια όργανα του κοινοβουλίου. Στόχος είναι να βρεθούν τρόποι περαιτέρω βελτίωσης της ασφάλειας στα κρουαζιερόπλοια:
«Είναι μια σειρά από ζητήματα, όπως το επίπεδο εκπαίδευσης του προσωπικού, η αποτελεσματικότερη και ταχύτερη εκκένωση πλοίων ή ακόμα και το όργανο προειδοποίησης συγκρούσεων. Ως πολιτικοί θα πρέπει να κάνουμε το παν για να αποφευχθούν παρόμοιες τραγωδίες.
«Δεν μπορεί να υπάρξει απόλυτη ασφάλεια Νομίζω όμως ότι οι πλοιοκτήτριες εταιρίες κατ΄ αρχήν και μετά εμείς οι πολιτικοί έχουμε το καθήκον να θέσουμε το πλαίσιο έτσι ώστε τέτοια δυστυχήματα είτε να περιοριστούν στο ελάχιστο ή ακόμα και να εξαλειφθούν. Αν όμως κάποιος παραβιάσει τόσους κανόνες, αλλάξει την πορεία του σκάφους, και ένας καπετάνιος μπορεί να το πράξει, τότε δεν βοηθούν και οι πλέον αυστηροί κανόνες ασφαλείας. Οι επιβάτες του πλοίου μένουν εκτεθειμένοι στους κινδύνους».
Στο επίκεντρο η εκπαίδευση του προσωπικού
Ο καπετάνιος του κρουαζερόπλοιου Φρανσέσκο ΣκετίνοΗ Μαρλένε Μόρτλερ είναι αποφασισμένη, όταν φυσικά περάσει εύλογο χρονικό διάστημα από το δυστύχημα να συζητήσει την υπόθεση στα αρμόδια όργανα του κοινοβουλίου. Στόχος είναι να βρεθούν τρόποι περαιτέρω βελτίωσης της ασφάλειας στα κρουαζιερόπλοια:
«Είναι μια σειρά από ζητήματα, όπως το επίπεδο εκπαίδευσης του προσωπικού, η αποτελεσματικότερη και ταχύτερη εκκένωση πλοίων ή ακόμα και το όργανο προειδοποίησης συγκρούσεων. Ως πολιτικοί θα πρέπει να κάνουμε το παν για να αποφευχθούν παρόμοιες τραγωδίες.
Δεν βοηθά βέβαια να συζητάμε για όλα αυτά μόνο στη Γερμανία. Οι συζητήσεις πρέπει να γίνουν σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Έχουμε συνεπώς να συζητήσουμε πολλά. Θα πρέπει όμως πρώτα να περιμένουμε τα λεπτομερή αποτελέσματα της έρευνας, έτσι ώστε να εξάγουμε τα σωστά συμπεράσματα», τόνισε η εκπρόσωπος της Χριστιανικής Ένωσης για τουριστικά θέματα.
Friedbert Meurer / DLF / Στέφανος Γεωργακόπουλος
Υπεύθυνος Σύνταξης: Κώτας Συμεωνίδης
Friedbert Meurer / DLF / Στέφανος Γεωργακόπουλος
Υπεύθυνος Σύνταξης: Κώτας Συμεωνίδης
No comments:
Post a Comment