Monday, October 1, 2012


Περιβάλλον & Επιστήμη

Ναι στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όχι στις επιδοτήσεις

Την ίδια ώρα που η γερμανική κυβέρνηση βρίσκεται σε επαφές με την αυτοκινητοβιομηχανία σχετικά με το «πράσινο» μέλλον της, δύο υπουργοί τάσσονται κατά των επιδοτήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Τα τελευταία χρόνια σε όλες τις μεγάλες εκθέσεις αυτοκινήτων παγκοσμίως το ηλεκτρικό αυτοκίνητο ταυτίζεται με το αυτοκίνητο του μέλλοντος. Φιλοδοξεί να αποτελέσει ένα ευέλικτο, οικονομικό για τους οδηγούς και κυρίως φιλικό προς το περιβάλλον όχημα. Τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το μεγάλο στοίχημα της «πράσινης» στροφής και των αυτοκινητοβιομηχανιών, με τον ανταγωνισμό ήδη να αυξάνεται στους κόλπους της εγχώριας γερμανικής αγοράς αλλά και σε διεθνές επίπεδο.
To ηλεκτρικό αυτοκίνητο ταυτίζεται με το αυτοκίνητο του μέλλοντος, όπως δείχνουν οι διεθνείς εκθέσεις του χώρου
Η ομοσπονδιακή γερμανική κυβέρνηση ήδη από το 2008 επιδιώκει την ενίσχυση της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2020. Πιο συγκεκριμένα προωθεί ένα σχέδιο σύμφωνα με το οποίο την ίδια χρονιά αναμένεται να κυκλοφορούν περίπου 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους της Γερμανίας. Η κυβέρνηση το 2008 μιλούσε μάλιστα για τη δημιουργία μιας πιλοτικής αγοράς ηλεκτρικής αυτοκίνησης μέχρι το 2014. Σημειωτέον ότι η Γερμανία έχει θέσει ως στόχο της ενεργειακής της πολιτικής το οριστικό κλείσιμο των πυρηνικών της σταθμών μέχρι το 2020 και συνακόλουθα τις επενδύσεις σε εναλλακτικές μορφές ενέργειας.
Στο πλαίσιο λοιπόν της γενικότερης ενεργειακής ατζέντας εντάσσεται και η «μετάβαση» από το συμβατικό στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Εν έτει 2012, ωστόσο, το μεγαλεπήβολο αυτό σχέδιο φαίνεται να συναντά εμπόδια. Σήμερα κυκλοφορούν μόλις 4.500 ηλεκτροκίνητα οχήματα σε σύνολο 43 εκατομμυριών δηλωμένων αυτοκινήτων.
Το «όχι» των Ραμσάουερ και Ρέσλερ στις επιδοτήσεις
Η γερμανική κυβέρνηση τάσσεται προς το παρόν κατά των κρατικών επιδοτήσεων για ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Στον απόηχο της σημερινής συνάντησης της καγκελαρίου Ά. Μέρκελ με εκπροσώπους του τομέα ηλεκτροκίνησης στο Βερολίνο, τα «κακά μαντάτα» ήρθαν διά στόματος δύο υπουργών. Τόσο ο γερμανός υπ. Μεταφορών Πέτερ Ραμσάουερ όσο και ο υπ. Οικονομίας Φίλιπ Ρέσλερ τόνισαν πάντως, με αυτή την ευκαιρία, ότι δεν θεωρούν απαραίτητες τις κρατικές επιχορηγήσεις προς ιδιώτες ενδιαφερόμενους προκειμένου να δοθούν περαιτέρω κίνητρα για αντικατάσταση παλιών οχημάτων με ηλεκτροκίνητα.
«Μόνο η ίδια η αγορά καθώς και ο ελεύθερος ανταγωνισμός μπορούν να πάνε μπροστά την καινοτομία», ανέφερε ο κ. Ρέσλερ στην εφημερίδα Rheinische Post. Και ο κ. Ραμσάουερ επέμεινε στο ίδιον τόνο δηλώνοντας στην Bild: «Όσο είμαι στην κυβέρνηση, δεν θα υπάρξουν κρατικές επιχορηγήσεις. Αντίστοιχες πολιτικές απέτυχαν παταγωδώς όπου εφαρμόστηκαν, όπως για παράδειγμα στις ΗΠΑ ή στη Γαλλία».
Εντούτοις και οι δύο υπουργοί εξήραν τη σημασία της προώθησης της έρευνας και της καινοτομίας στον τομέα μιας εναλλακτικής αυτοκίνησης που δεν θα επιβαρύνει το περιβάλλον. Συμφώνησαν πως οι μέχρι τώρα αποδόσεις στον τομέα είναι «απογοητευτικές» και πως ο χώρος χρειάζεται κι άλλη ώθηση. Τάσσονται κατά των κρατικών επιδοτήσεων, χωρίς να αποκλείουν όμως περαιτέρω φορολογικές ελαφρύνσεις για τους οδηγούς υβριδικών οχημάτων. Από την άλλη πλευρά, ο επικεφαλής της Ομοσπονδίας Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών Ματίας Βίσμαν κάνει λόγο για μια σχεδιαστική άνθηση στο χώρο, αφού διάφοροι γερμανικοί κατασκευαστές προτίθενται να παρουσιάσουν 15 διαφορετικά ηλεκτροκίνητα οχήματα μέχρι το 2014.
DpaAfp / Δήμητρα Κυρανούδη
Υπεύθ. σύνταξης: Μαρία Ρηγούτσου           dw de

No comments: