eπισκόπηση τύπου
«Comeback του πρωθυπουργού της χρεοκοπίας»
Το ενδεχόμενο υποψηφιότητας του πρώην πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή για την Προεδρία της Δημοκρατίας σχολιάζει η Frankfurter Rundschau – Στο επίκεντρο του σχολιασμού η ευρύτατη φοροαποφυγή επιχειρήσεων στο Λουξεμβούργο.
Για «comeback του έλληνα πρωθυπουργού της χρεοκοπίας» κάνει λόγο άρθρο της Frankfurter Rundschau με αφορμή τα σενάρια περί υποψηφιότητας του πρώην πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή για το αξίωμα του Προέδρου της Δημοκρατίας.
Όπως σχολιάζει, «για πολλούς Έλληνες το όνομα Κώστας Καραμανλής δεν ηχεί καλά. Ο πολιτικός οδήγησε το 2009 ως πρωθυπουργός και πρόεδρος της ΝΔ την Ελλάδα στο χείλος της κρατικής χρεοκοπίας. Αυτό δεν εμποδίζει τους κομματικούς φίλους του συντηρητικού πολιτικού να φέρουν το όνομα του Καραμανλή και πάλι προς συζήτηση για την ανάληψη ενός υψηλού αξιώματος». Το δημοσίευμα εκτιμά ότι η συνάντηση του πρώην με τον νυν πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά στο ξενοδοχείο Χίλτον πυροδότησε τις εικασίες για υποψηφιότητα του πρώτου. Πάντως, όπως υπογραμμίζεται, ενδεχόμενη επιστροφή του κ. Καραμανλή θα προκαλούσε έκπληξη. «Το όνομα Καραμανλής είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την ελληνική καταστροφή στο πεδίο του χρέους»,τονίζει ο αρθρογράφος. Όπως επισημαίνει, ο όρος greek statistics είναι πλέον γνωστός στις Βρυξέλλες μετά τα εξωραϊσμένα οικονομικά στοιχεία του τέλους της δεκαετίας του '90, που επέτρεψαν στη συνέχεια την είσοδο της Ελλάδας στην ευρωζώνη. Ωστόσο, όπως σχολιάζει το άρθρο, «κανείς δεν παραποίησε τα δημοσιονομικά στοιχεία τόσο ανερυθρίαστα όσο ο Καραμανλής».
Ο αρθρογράφος σημειώνει ότι ο κ. Καραμανλής «ξεκουράζεται στη βίλα του στη Ραφήνα από τα χρόνια της διακυβέρνησης», ενώ επιλέγει τα πίσω έδρανα του κοινοβουλίου. «Στο περιβάλλον του Καραμανλή λέγεται ότι δεν τον ενδιαφέρει το αξίωμα. Όμως η άρνηση ακούγεται ανεπαρκής όσο δεν την επιβεβαιώνει ο ίδιος», σχολιάζει ο αρθρογράφος κλείνοντας.
Υπό πίεση ο Γιούνκερ
Ο γερμανικός Tύπος σχολιάζει σήμερα εκτενώς τις χθεσινές αποκαλύψεις περί ευρύτατης φοροαποφυγής εκ μέρους εκατοντάδων επιχειρήσεων, που χαίρουν προνομιακής φορολογικής μεταχείρισης στο Λουξεμβούργο. Πολλές από τις σχετικές ρυθμίσεις φέρονται να έγιναν επί πρωθυπουργίας του σημερινού προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ. Ο πρόεδρος της Κομισιόν δέχεται τώρα πιέσεις προκειμένου να δώσει εξηγήσεις, ωστόσο εμφανίστηκε χθες διά εκπροσώπου του ψύχραιμος και «κουλ», όπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά ενώπιον δημοσιογράφων.
«Η φοροαποφυγή δισεκατομμυρίων είναι εντελώς νόμιμη διαδικασία –και αυτό είναι το πραγματικό σκάνδαλο. Ωστόσο, είναι εφικτή μόνο επειδή οι επικεφαλής της οικονομικής πολιτικής στην Ευρώπη σαμποτάρουν εδώ και χρόνια τις πρωτοβουλίες της Κομισιόν και του Ευρωκοινοβουλίου για περιορισμό της φοροαποφυγής –(σ.σ. ανάμεσά τους) και οι γερμανοί πολιτικοί», σχολιάζει ηTagesspiegel του Βερολίνου.
«Η ξαφνική αναστάτωση των πολιτικών είναι κάπως υποκριτική. Οι ευρωπαίοι εταίροι γνώριζαν προ πολλού τι έκαναν το Λουξεμβούργο, η Ιρλανδία και η Ολλανδία. Τώρα θέλει η κοινότητα των κρατών να συνεργαστεί και πέρα από τα όρια της ΕΕ, ώστε να μην μπορούν οι επιχειρηματικοί όμιλοι να συμπιέζουν τα φορολογικά τους βάρη κοντά στο μηδέν. Ενάντια σε αυτό δεν μπορεί να πει κανείς πολλά. Ωστόσο, δεν επιτρέπεται να φτάσουμε στο σημείο να αποκλειστεί ο φορολογικός ανταγωνισμός μεταξύ κρατών. Καθότι μόνον αυτός προστατεύει τον φορολογούμενο από την υπερβολική απομύζηση», υπογραμμίζει η Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Κατά της απεργίας των σιδηροδρομικών η πλειοψηφία των Γερμανών
Η μεγαλύτερη απεργία στην ιστορία των Γερμανικών Σιδηροδρόμων συνεχίζεται από χθες μετά και την απόφαση δικαστηρίου της Φρανκφούρτης υπέρ του Συνδικάτου των Μηχανοδηγών (GDL), έπειτα από προσφυγή των διοικούντων της εταιρείας. Την ίδια ώρα «το 51% των Γερμανών δεν δείχνει στο μεταξύ καμία κατανόηση για τις απεργίες», όπως κατέδειξε δημοσκόπηση για λογαριασμό του πρώτου προγράμματος της γερμανικής τηλεόρασης ARD και της εφημερίδας Welt. Όπως παρατηρεί η εφημερίδα του Βερολίνου, «τον Οκτώβριο μία πλειοψηφία της τάξης του 54% έδειχνε ακόμη κατανόηση για τις απεργίες του GDL».
Η Berliner Morgenpost σημειώνει σχετικά ότι «το Συνδικάτο Γερμανών Μηχανοδηγών τα κατάφερε: οδήγησε όλη τη Γερμανία σε μποτιλιάρισμα ή σε ασφυκτικά γεμάτα μετρό, λεωφορεία και τραμ». Η εφημερίδα παρατηρεί ότι οι Βερολινέζοι είναι αγανακτισμένοι με το GDL. Όπως σχολιάζει, «είναι εξοργισμένοι επειδή απεργούν για άλλη μια φορά, επειδή το ζητούμενο είναι πρώτα από όλα η ισχύς του συνδικάτου και όχι το εισόδημα των μηχανοδηγών».
Μία διαφορετική προσέγγιση στο ζήτημα επιχειρεί το γερμανικό περιοδικό Spiegel. Σε σχετικό άρθρο γνώμης σχολιάζει: «Όταν οι μάνατζερ κάνουν μειώσεις προσωπικού το ανεχόμαστε. Όταν (σ.σ. αντίθετα) οι εξαρτώμενοι μάχονται για τα συμφέροντά τους, επικρατεί αγανάκτηση. Η απεργία στους σιδηροδρόμους δεν είναι σκάνδαλο. Μας υπενθυμίζει την ισχύ των εργαζομένων».
Άρης Καλτιριμτζής dw de
No comments:
Post a Comment