Monday, March 22, 2010

the sea nation

Ένα υπουργείο. Ένα Λιμενικό. Ένας φορέας.

3/03/10 11:26

Ένα υπουργείο. Ένα Λιμενικό. Ένας φορέας.

«Η κρατική διοίκηση στην ιδιάζουσα περίπτωση της Ναυτιλίας, είναι ο ισχυρός κρίκος που συνδέει το πλοίο με την οικονομία, το νηολόγιο, το ναυτικό και ενισχύει το κύρος της πατρίδας μας διεθνώς», είχε δηλώσει ο κ. Θεόδωρος Βενιάμης, Πρόεδρος της Ε.Ε.Ε., στη διάρκεια της τελευταίας γενικής συνέλευσης των μελών της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.

Αυτό, σε απλά Ελληνικά σημαίνει: Ένα υπουργείο, ένα Λιμενικό Σώμα, ένας φορέας.

Ο κ. Βενιάμης με τα λόγια αυτά ξεκαθάρισε διάφορους μύθους, τονίζοντας ότι ένα μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Ελληνικής ναυτιλίας συνίσταται στο ότι το σύνολο των θεμάτων της, τεχνικών ή άλλων, διαχειρίζονταν ένας και μόνον κρατικός φορέας, ισχυρός βραχίονας του οποίου υπήρξε ένα σώμα με στρατιωτική δομή, το Λιμενικό Σώμα, το οποίο παρείχε σταθερή υποστήριξη στη ναυτιλία από την μια άκρη του κόσμου μέχρι την άλλη.

Αυτή είναι η θέση. Και από αυτή τη θέση η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δε κάνει και δε μπορεί να κάνει πίσω.

Το τι θα κάνει η κυβέρνηση είναι ένα άλλο θέμα.

Όπως έλεγαν χαρακτηριστικά πηγές του TheSeaNation από την εφοπλιστική πλευρά: «Εμείς τις θέσεις τις έχουμε κάνει γνωστές προς πάσα κατεύθυνση. Η κυβέρνηση όμως έχει και μαχαίρι και το πεπόνι. Αυτή θα αποφασίσει το τι θα κάνει και πως θα το κάνει. Από εκεί και πέρα η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, δε μπορεί ούτε να υποδείξει, ούτε και να επιβάλει στα μέλη της τη μια στάση ή την άλλη. Τα μέλη της όμως θα εκτιμήσουν την κατάσταση όπως διαμορφώνεται και θα λάβουν τις αποφάσεις τους».

Άλλοι παρατηρητές υποστηρίζουν ότι εν γένει η στάση της κυβέρνησης απέναντι στη ναυτιλιακή βιομηχανία της χώρας είναι πέρα για πέρα ακατανόητη.

«Όταν έχεις ένα κλάδο τόσο δυναμικό και ανεπτυγμένο και συνάμα έχεις του κόσμου τα σοβαρά προβλήματα, αναζητείς τρόπους να συνδεθείς όσο το δυνατόν πιο στενά μαζί του ώστε να ωφεληθείς από τη δύναμη του.

Η Ελλάδα έχει έναν τέτοιο κλάδο, τη ναυτιλία, την οποία η κυβέρνηση αντί να φέρει πιο κοντά της, την εγκλώβισε σε μια ιδιότυπη κατάσταση από την οποία δύο πράγματα μπορεί να συμβούν, ή να αναγκασθεί να τα πάρει όλα πίσω, κάτι που συνιστά κακή επικοινωνία και για την κυβέρνηση και για τον κλάδο ή να την χάσει.

Και όλοι μας ξέρουμε τι γίνεται όταν φύγει το πλοίο από το νηολόγιο. Δε ξαναγυρνά πίσω ή για να ξαναγυρίσει θα πρέπει να δώσεις γη και ύδωρ που ούτως ή άλλως δεν έχεις τώρα πια».

Αναφορικά με το θέμα του cluster οι πηγές του TheSeaNation, ξεκαθαρίζουν ότι σε επίσημο επίπεδο δεν έχει γίνει καμιά συζήτηση, προσθέτοντας όμως πως η ρητορική που έχει αναπτυχθεί όλο αυτό τον καιρό εκ μέρους εκείνων που προωθούν την ιδέα έχει συμβάλει καθοριστικά στο να κατανοήσει πλήρως η Ελληνική εφοπλιστική κοινότητα τους σχεδιασμούς και τους στόχους.

«Κάποιοι από την εφοπλιστική κοινότητα», αναφέρουν οι ίδιες πηγές, «αισθάνονται δικαιωμένοι από τις εξελίξεις για τη στάση που κράτησαν σε αυτό το θέμα και σήμερα πλέον είναι πέρα για πέρα ξεκάθαρο ότι το όποιο cluster δεν πρέπει να το εγκαταλείψει η εφοπλιστική οικογένεια στα χέρια κανενός».

No comments: