Saturday, July 19, 2014

Οι προσφορές των σούπερ μάρκετ δεν αυξάνουν, πλέον, τις πωλήσεις

Οι προσφορές των σούπερ μάρκετ δεν αυξάνουν, πλέον, τις πωλήσεις

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Οι εκτεταμένες προωθητικές ενέργειες δεν οδηγούν πλέον σε αύξηση του όγκου πωλήσεων. Στο συμπέρασμα αυτό, το οποίο αποτελεί επί της ουσίας και μια προειδοποίηση για προμηθευτές και λιανεμπόρους, καταλήγει έρευνα που πραγματοποίησε η IRI στην Ελλάδα και σε έξι ακόμη ευρωπαϊκές χώρες (Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Ολλανδία, Ιταλία, Γαλλία και Γερμανία) με βάση τις πωλήσεις σε εννέα βασικές κατηγορίες ταχυκίνητων αγαθών (τα ταχυκίνητα αγαθά είναι αυτά που καταναλώνονται και αγοράζονται συχνά). Σύμφωνα με την έρευνα, αν και οι προσφορές αυξήθηκαν στην Ευρώπη κατά 0,8% τον Μάρτιο του 2014 σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2013, ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 0,7%, με τις μεγαλύτερες απώλειες να καταγράφονται στις πωλήσεις τροφίμων.

Το φαινόμενο είναι πιο έντονο στις χώρες που ανακάμπτουν. Σε χώρες που δεν έχουν εξέλθει ακόμη της κρίσης, όπως για παράδειγμα η Ελλάδα, οι προσφορές μπορεί να ανέκοψαν τη μείωση των πωλήσεων, όμως τα αποτελέσματα δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να χαρακτηρισθούν εντυπωσιακά. Σε ετήσια βάση καταγράφηκε οριακή αύξηση του όγκου πωλήσεων της τάξης του 0,3%, ενώ ο κύκλος εργασιών συνέχισε την πτωτική του πορεία υποχωρώντας κατά 1,6%.

Στην Ολλανδία, όπου ο όγκος των προσφορών αυξήθηκε κατά 8,2%, φτάνοντας στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 10 ετών, ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 2,9%. Στην Ιταλία οι προσφορές αυξήθηκαν κατά 3,6% μέσα σε ένα χρόνο, αλλά ο όγκος πωλήσεων μειώθηκε κατά 1,8%. Στη Γερμανία οι προσφορές αυξήθηκαν κατά 1,2%, αλλά ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 0,5%.

Η μεγάλη πρόκληση για τη βιομηχανία και τα σούπερ μάρκετ είναι πλέον πώς θα ικανοποιήσουν τις ανάγκες των καταναλωτών στην μετά κρίση εποχή, από τη στιγμή που τα τελευταία έξι χρόνια τούς καλλιέργησαν μια καταναλωτική συμπεριφορά βασισμένη σε μεγάλο βαθμό στις προωθητικές ενέργειες, τους «έμαθαν» να περιμένουν και να αναζητούν τα προϊόντα που πωλούνται σε προσφορά. «Η καταναλωτική συμπεριφορά έχει αλλάξει και δεν θα επιστρέψει στην προ ύφεσης εποχή μέσα σε μια νύχτα», επισημαίνει χαρακτηριστικά στην εισαγωγή της έρευνας ο κ. Τιμ Ιλς, στέλεχος της IRI.

Για τον λόγο αυτό στην έρευνα προτείνονται διάφορες μέθοδοι «δημιουργικών» προσφορών που μπορούν να εφαρμόζονται σταδιακά, με βάση τον ρυθμό εξόδου των ευρωπαϊκών χωρών από την οικονομική κρίση. Μάλιστα, αυτές οι «δημιουργικές» προσφορές είναι ικανές να αναθερμάνουν τις λεγόμενες «αυθόρμητες» αγορές, οι οποίες είχαν υποχωρήσει σημαντικά εξαιτίας της συρρίκνωσης του διαθέσιμου προς κατανάλωση εισοδήματος. Οι προτεινόμενες πρακτικές περιλαμβάνουν τη διενέργεια θεματικών εβδομάδων, όπως για παράδειγμα αυτές που διοργανώνονται στα σούπερ μάρκετ για τα ελληνικά προϊόντα, σε συνεργασία φυσικά με τους προμηθευτές.

«Οι πόλεμοι τιμών δεν είναι βιώσιμοι ούτε για τη βιομηχανία, ούτε για τους λιανεμπόρους, ούτε ακόμη και για τους ίδιους τους καταναλωτές, που σε βάθος χρόνου δεν θα τους δεχθούν εάν αυτοί έχουν ως συνέπεια χαμηλότερης ποιότητας προϊόντα», επισημαίνεται με έμφαση στην έρευνα. Και πρόκειται για μια ακόμη «προειδοποίηση» για την αποφυγή του «κανιβαλισμού», που οι ίδιοι οι παράγοντες της αγοράς προβλέπουν ότι θα ισχύσει και στο εν Ελλάδι λιανεμπόριο.
Έντυπη

No comments: