Sunday, March 29, 2015

Εστρωσε τραπέζι 28 δισ. δολαρίων

ΓΟΥΟΡΕΝ ΜΠΑΦΕΤ

Εστρωσε τραπέζι 28 δισ. δολαρίων

Κάθε σταγόνα κέτσαπ Heinz που θα χρησιμοποιεί κάποιος για να επιτείνει την ευχαρίστησή του από την κατανάλωση των Mac&Cheese της Kraft, θα προσθέτει λίγα χρήματα παραπάνω στην τσέπη του γνωστού «γκουρού» των επενδύσεων, Γουόρεν Μπάφετ, καθώς μέσα στην εβδομάδα ανακοινώθηκε η συγχώνευση των δύο κολοσσών της βιομηχανίας τροφίμων, δηλαδή της Heinz και της Kraft, μέρος των οποίων πλέον ανήκει στην Berkshire Hathaway που έκλεισε τη συμφωνία.

Είμαι ενθουσιασμένος που έπαιξα κι εγώ τον ρόλο μου για να έρθουν κοντά η Heinz με την Kraft.
Είμαι ενθουσιασμένος που έπαιξα κι εγώ τον ρόλο μου για να έρθουν κοντά η Heinz με την Kraft.
Ο 84χρονος «Μάγος της Ομαχα», που έχει μερίδιο και στην Coca-Cola, μαζί με το βραζιλιάνικο επενδυτικό fund 3G Capital είχαν ήδη εξαγοράσει τη Heinz το 2013 έναντι 23 δισ. δολαρίων. Τώρα με την εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου (51%) των μετοχών της Kraft φτιάχνουν πλέον την τρίτη μεγαλύτερη αμερικανική εταιρεία τροφίμων και ποτών στις ΗΠΑ και την πέμπτη παγκοσμίως, καθώς ο ετήσιος τζίρος της The Kraft and Heinz Company αναμένεται να φτάσει τα 28 δισ. δολάρια. Οπως έγινε γνωστό, η νέα εταιρεία θα διαθέτει οχτώ μάρκες που η καθεμιά θα έχει πωλήσεις άνω του 1 δισ. δολαρίων, όπως το τυρί Philadelphia και η κέτσαπ Heinz.
Οι στόχοι της νέας εταιρείας 
Δημοσιεύματα αναφέρουν ότι η συγχώνευση θα δώσει την ευκαιρία στα προϊόντα της Kraft να φτάσουν σε αγορές του εξωτερικού, όπου η Heinz έχει ισχυρή παρουσία, καθώς επίσης πως η νέα διοίκηση σκοπεύει σε εξοικονόμηση $1,5 δισ. δαπανών μέχρι το τέλος του 2017. Σε δηλώσεις του ο τρίτος πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου με περιουσία 72,7 δισ. ανέφερε: «Είμαι ενθου­σιασμένος που έπαιξα κι εγώ τον ρόλο μου για να έρθουν κοντά αυτές οι δύο επικερδείς επιχειρήσεις και τα εμβληματικά τους brands. Αυτό είναι το ''δικό μου'' είδος συμφωνίας. Η ένωση δύο παγκοσμίως κορυφαίων οργανισμών και η προσφορά αξίας για τους μετόχους». Φυσικά η συμφωνία δεν έχει λάβει ακόμη το «πράσινο φως» από τις ρυθμιστικές Αρχές, όμως δημοσιεύματα αναφέρουν ότι μάλλον δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα, αφού οι δύο επιχειρήσεις δεν εμπορεύονται προϊόντα που ανήκουν στην ίδια κατηγορία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΣΙΝΟΠΟΥΛΟΣ

No comments: