Monday, February 1, 2010


Περιφερειάρχης ή Βουλευτής των Ιονίων με λίστα!

Ημερομηνία Δημοσίευσης: 25 Ιανουαρίου 2010
Συντάκτης: Ντιάνα Χαϊκάλη
Θεματική κατηγορία: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Ο Διονύσης Γάσπαρος συμπληρώνει εφέτος δώδεκα χρόνια ως επικεφαλής της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ζακύνθου, με τρεις συνεχόμενες νίκες και αδιαμφισβήτητη ισχύ στο νησί μας.
Ο Νομάρχης Ζακύνθου ανοίγει τα χαρτιά του στην «Ημέρα τση Ζάκυθος» και στη συνέντευξη που ακολουθεί θέτει τέλος στα σενάρια που τον ήθελαν να διεκδικεί το μοναδικό μας Δήμο και δηλώνει, ευθέως, ότι ο κύκλος του στη Νομαρχία έχει κλείσει και ότι πρόκειται να προσφέρει περισσότερα από τη θέση του αιρετού Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων.
Επιπροσθέτως, ο κ. Γάσπαρος αναφέρεται στη στενή φιλική σχέση που τον συνδέει με τον Πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας, Αντώνη Σαμαρά και τονίζει με έμφαση ότι είχε προβλέψει την εκλογή του, καθώς και την πτώση του κόμματός του, επισημαίνοντας παράλληλα ότι εάν προχωρήσουν οι διαρθρωτικές αλλαγές στη ΝΔ, τότε είναι πολύ εύκολο να ανατραπεί το πολιτικό σκηνικό και να χάσει την εξουσία το ΠΑΣΟΚ.
Τέλος, ο Νομάρχης Ζακύνθου κάνει έναν απολογισμό της θητείας του στη Νομαρχία και υπογραμμίζει ότι χρωστάει τα πάντα στους Ζακυνθινούς που τον στήριξαν πάντοτε στις δύσκολες ώρες, καθώς και ότι δεν μπορεί να ξεπληρώσει όσα οφείλει στους πολίτες, οι οποίοι ήταν πάντοτε στο πλευρό του.

Η αρχή του 2010 βρίσκει τη χώρα μας σε ένα καινούριο πολιτικό σκηνικό, με κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ και παντοδύναμο το Γιώργο Παπανδρέου, τον Κώστα Καραμανλή να απέχει και τον Αντώνη Σαμαρά Πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας. Περιμένατε αυτή την ανατροπή;
Την είχα προβλέψει, γιατί είμαι έμπειρος πολιτικός και, ως γνωστόν, ασχολούμαι με το συνδικαλισμό από το 1983 και την πολιτική από το 1990, υπηρετώντας οκτώ χρόνια ως δημοτικός σύμβουλος στο Δήμο Ζακυνθίων και δώδεκα χρόνια στη Νομαρχία.
Έχω συνεργαστεί με επτά – οκτώ Περιφερειάρχες, καθώς και με πολλούς υπουργούς και των δύο κομμάτων. Είχα αντιληφθεί όσα θα γίνουν, όπως την πτώση στη Νέα Δημοκρατίας, καθώς και ότι ο Αντώνης Σαμαράς θα εκλεγόταν Πρόεδρος του κόμματος. Μάλιστα, το είχα αναφέρει, πολλές φορές, στο παρελθόν, αλλά παρεξηγιόμουν, γιατί νόμιζαν ότι το έλεγα, επειδή ο κ. Σαμαράς είναι προσωπικός μου φίλος περισσότερο από είκοσι πέντε χρόνια και έτσι θεωρούσαν ότι έκανα προπαγάνδα υπέρ του. Η πραγματικότητα φάνηκε και όλοι μπορούσαμε να τη δούμε. Ίσως, κάποιοι να μην είχαν προβλέψει την ταχύτητα και τη μεγάλη πτώση, την οποία είχα αντιληφθεί προ καιρού, γιατί είχα διαπιστώσει την αλαζονεία πολλών στελεχών, καθώς και την αδυναμία της ΝΔ να προχωρήσει σε ριζικές τομές, με 151 βουλευτές, οπότε γνωρίζοντας και το χαρακτήρα του Κώστα Καραμανλή, είχα καταλάβει ότι θα οδηγηθούμε σε μεγάλη ήττα.

Ο Αντώνης Σαμαράς εκλέγχθηκε Πρόεδρος του κόμματος, με αποτέλεσμα να δικαιωθείτε, μετά από δεκαεπτά χρόνια, επειδή στο παρελθόν στηρίξατε τις πολιτικές του επιλογές…
Ο Αντώνης Σαμαράς έχει να επισκεφθεί το νησί μας από τη βάφτιση του μικρού μου γιου, του Φώτη, το 1995. Η αλήθεια είναι ότι η φιλία μας άρχισε, το 1986, επί Προεδρίας Ευάγγελου Αβέρωφ, στο ξενοδοχείο «Χίλτον», σε εκδήλωση του κόμματος. Στο ίδιο τραπέζι καθόμαστε εγώ, ο Νικήτας Κακλαμάνης, ο Μανώλης Καλοκαιρινός και ο Παύλος Καψαμπέλης. Εκεί μου σύστησαν, για πρώτη φορά, τον Αντώνη Σαμαρά, με τον οποίο αναπτύξαμε στενή σχέση και, όταν ίδρυσε το κόμμα της Πολιτικής Άνοιξης, πολιτεύτηκα μαζί του, το 1993, λαμβάνοντας το καλύτερο ποσοστό μετά τη Μεσσηνία.
Ο κ. Σαμαράς αγαπάει τη Ζάκυνθο και αυτό το γνωρίζουν όλοι. Πάντοτε πίστευα στις ικανότητές του, καθώς και στην τόλμη του να προχωρήσει σε διαρθρωτικές αλλαγές. Θεωρώ ότι είναι η ελπίδα της Ελλάδας και της παράταξης, γιατί μπορεί να κρατήσει ενωμένο το κόμμα, οπότε είναι σίγουρο ότι θα έρθουν καλύτερες μέρες για τη Νέα Δημοκρατία και τη χώρα μας.

Θα καταφέρει να σώσει τη ΝΔ, η οποία αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα, ενώ σύμφωνα με τα γκάλοπ υπολείπεται του ΠΑΣΟΚ, εννιά περίπου μονάδες;
Ποτέ δεν πίστεψα τα γκάλοπ, γιατί, επί παραδείγματι, στις εσωκομματικές εκλογές του κόμματος, έλεγαν ότι θα ψηφίσουν 400.000 και ψήφισαν 800.000 Νεοδημοκράτες. Επίσης, έλεγαν ότι προηγείται η κ. Ντόρα Μπακογιάννη, ενώ στο τέλος έδιναν ισοψηφία.
Το θέμα δεν είναι οι δημοσκοπήσεις, αλλά οι αλλαγές, που προτίθεται να κάνει στο κόμμα ο κ. Σαμαράς, τις οποίες ζητά η βάση και, εάν γεννηθεί κάτι καινούριο, πιστεύω ότι ο κόσμος θα το αγκαλιάσει.
Σας λέω, επίσης, ότι προβλέπω ότι το ΠΑΣΟΚ δε θα ολοκληρώσει την τετραετία και ακόμα ότι, εάν ο Κώστας Καραμανλής έπαιρνε τα σκληρά μέτρα για την οικονομία που παίρνει σήμερα το ΠΑΣΟΚ, θα έχει ξεσηκωθεί ο κόσμος και θα ήταν στους δρόμους!
Το ΠΑΣΟΚ παίρνει αυστηρά μέτρα, τα οποία είναι αντιλαϊκά, γιατί θίγουν τη μεσαία και τις κατώτερες κοινωνικές τάξεις, και τους αγρότες, οι οποίοι έχουν ξεσηκωθεί. Όμως, εκείνο που με ενδιαφέρει πάνω από όλα είναι να βγει η χώρα μας από το αδιέξοδο, το οποίο δημιούργησαν οι διοικήσαντες, όχι μόνο η Νέα Δημοκρατία, που κυβέρνησε πεντέμισι χρόνια, αλλά και οι προηγούμενες κυβερνήσεις.
Εμείς, στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, ζούσαμε με την ελπίδα ότι η κυβέρνηση θα μας δώσει χρήματα και να «ανοίξει» το ΕΣΠΑ, το οποίο δεν έχει ξεκινήσει ακόμα. Άρα, πρέπει να μάθουμε να λέμε την αλήθεια στην Ελλάδα για το ποιοι φταίνε, ποιοι διοίκησαν σωστά και ποιοι είχαν «καβαλήσει» το καλάμι, – το μεγαλύτερο λάθος των πολιτικών – πράγμα που έπραξαν πολλοί υπουργοί της Νέας Δημοκρατίας, τους οποίους είχε εμπιστευθεί ο Κώστας Καραμανλής και με τη συμπεριφορά τους οδήγησαν τη Νέα Δημοκρατία στην ήττα και στις δέκα μονάδες διαφορά με το ΠΑΣΟΚ. Όλοι αυτοί πρέπει να καταλάβουν ότι πρέπει να συστρατευτούν με το νέο Πρόεδρο, να δουλέψουν και να κατανοήσουν ότι το μέλλον της Ελλάδας δεν εξαρτάται μόνο από πέντε – δέκα άτομα, αλλά από όλη την πολιτική ηγεσία.
Νομίζω, λοιπόν, ότι οι αλλαγές που έγιναν, οδήγησαν, πλέον, τον πολιτικό κόσμο σε δύο κατευθύνσεις: Πρώτον, κόβεται το «καβαλίκεμα» του καλαμιού σε όσους ασκούν διοίκηση και, δεύτερον, ο κόσμος, απελευθερωμένος, ξέρει ποιος πολιτικός έχει σταθεί κοντά του, ποιος είναι ειλικρινής και αυτόν θα στηρίξει. Οπότε, μην σας φανεί παράξενο εάν, στις προσεχείς βουλευτικές εκλογές, η διαφορά των δύο μεγάλων κομμάτων να είναι δέκα μονάδες υπέρ της Νέας Δημοκρατίας.

Θεωρείτε τόσο εύκολο να ανατραπεί το πολιτικό σκηνικό υπέρ της Νέας Δημοκρατίας;
Βεβαίως και είναι εύκολο, γιατί εξαρτάται από το πώς θα συμπεριφερθεί το ΠΑΣΟΚ, καθώς και από το τι θα κάνει ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας. Είμαι βέβαιος ότι ο κ. Σαμαράς θα δώσει όλο του τον εαυτό, ότι θα ανανεώσει το κόμμα, θα παλέψει για την Ελλάδα, οπότε είναι σίγουρο ότι οι πολίτες θα τον στηρίξουν σ’ αυτή τη μεγάλη του προσπάθεια.

Εσείς στηρίξατε τον κ. Σαμαρά ανοιχτά…
Πάντα. Στη ζωή μου δεν έχω «πουλήσει» ποτέ φίλο μου. Μπορεί να με έχουν «πουλήσει» φίλοι μου, εγώ, όμως, ποτέ! Έχω μάθει να στηρίζω και να εκτιμώ αυτούς που έχουν προσόντα. Ο κ. Σαμαράς είναι φίλος μου και έχει πολλά προσόντα και ικανότητες, τις οποίες, όπως σας είπα, έχω διαπιστώσει από το 1986. Είμαι τυχερός που βρίσκομαι κοντά του, που συνεργαζόμαστε, που τον βοήθησα και είμαι σίγουρος ότι θα επιτύχει το στόχο του για μια καλύτερη Ελλάδα.

Η κυβέρνηση προωθεί σημαντικές αλλαγές στη διοίκηση, καταργώντας τις νομαρχίες, θεσπίζοντας το θεσμό του αιρετού Περιφερειάρχη και ιδρύοντας ένα Δήμο στο νησί μας. Πώς κρίνετε αυτές τις αλλαγές;
Έπρεπε να γίνει βαθιά μεταρρύθμιση και στον Α΄ και το Β΄ βαθμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Όμως, οι αλλαγές δεν πρέπει να γίνονται με προχειρότητα, όπως κάνει το ΠΑΣΟΚ, διότι οι διοικητικές αλλαγές απαιτούν πόρους, αρμοδιότητες και εξειδικευμένο προσωπικό.
Σε ό,τι αφορά τις χρηματοδοτήσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, όλοι οι Νομάρχες ζητάμε πόρους. Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση δεν είχε χρηματοδοτηθεί από το κράτος από τότε που ιδρύθηκε, παρά μόνο το 2004, με το νόμο του Παυλόπουλου. Όμως, πρέπει να προχωρήσει πρώτα η φορολογική μεταρρύθμιση και να εξασφαλιστούν οι πόροι, καθώς και τρόπος πρόσληψης του επιστημονικού προσωπικού, γιατί είναι αδύνατον να διοικηθεί η Περιφέρεια με «Stage» ούτε με συμβάσεις έργου, δηλαδή με τεράστια έλλειψη προσωπικού, η οποία, σήμερα, σε πολλές περιπτώσεις,
ξεπερνά το 40%. Η μεταρρύθμιση του ΠΑΣΟΚ για τον Γ’ βαθμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης θα επιτύχει εάν μεριμνήσει για τα παραπάνω, πράγμα το οποίο δεν κάνει, επειδή δεν ξεκαθαρίζει το τοπίο. Γι’ αυτό το λόγο, οι Νομάρχες της Νέας Δημοκρατίας έχουμε κοινή πλεύση, δηλαδή θέλουμε τη μεταρρύθμιση, αλλά, ταυτόχρονα, ζητάμε και να αποφασιστούν ζητήματα, όπως οι πόροι, οι αρμοδιότητες και η πρόσληψη του εξειδικευμένου προσωπικού, γιατί χωρίς αυτό δε γίνεται τίποτα. Ειλικρινά, έχω μαρτυρήσει δώδεκα χρόνια στη Νομαρχία και προσπαθώ, με χίλιους τρόπους, να καλύψω τα κενά του προσωπικού. Στο σημείο αυτό θα ήθελα να αναφέρω ότι είμαι ο μακροβιότερος Νομάρχης στην ιστορία της Ζακύνθου, εκλεγμένος τρεις συνεχόμενες φορές, και δώδεκα χρόνια επικεφαλής της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.
Όμως, το γεγονός αυτό μου δημιούργησε τεράστιες ευθύνες, ώστε να συνεχίσω να προσφέρω με τον ίδιο ζήλο, αγάπη και ζεστασιά. Μετά από οκτώ χρόνια στο Δήμο Ζακυνθίων, δώδεκα στη Νομαρχία και τη συμμετοχή μου στην Επιτροπή Παρακολούθησης του Interreg, καθώς και σ’ αυτήν που συνέταξε το Πρωτόκολλο Συνεργασίας Ελλάδας – Ιταλίας, υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων της ΕΝΑΕ, με συναδέλφους που εκτιμούν την εμπειρία από όλη την Ελλάδα, νομίζω ότι ήρθε η ώρα να αποκαλύψω ότι ενδιαφέρομαι μόνο για την Περιφέρεια, ως υποψήφιος αιρετός Περιφερειάρχης.
Ωστόσο, αυτά θα τα αποφασίσει ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, γιατί είναι θέμα των Κεντρικών και όχι προσωπικό και πρέπει να σεβαστούμε τις αποφάσεις του.
Σε ό,τι αφορά το μοναδικό Δήμο που θα ιδρυθεί στο νησί μας, ξεκαθαρίζω ότι δεν ενδιαφέρομαι, γιατί θεωρώ ότι μπορώ να προσφέρω στην Ιόνιο Περιφέρεια και τον τόπο μου από μια άλλη θέση, επειδή έχω την εμπειρία, διότι αν δεν έχει υπηρετήσει κανείς πολλά χρόνια στην Τοπική Αυτοδιοίκηση Α΄ και Β΄ βαθμού, δεν μπορεί να διοικήσει, επιτυχημένα, την Περιφέρεια.
Γράφεται, λοιπόν, συνεχώς, στον Τύπο ότι θα διεκδικήσω το Δήμο, με αποτέλεσμα οι ενδιαφερόμενοι να συγκρούονται μαζί μου, χωρίς να υπάρχει λόγος. Με ενδιαφέρει μόνο η Περιφέρεια!

Θεωρείτε θετικό ή αρνητικό το γεγονός ότι θα ιδρυθεί μόνο ένας Δήμος στο νησί μας;
Πρέπει να αναφέρω το εξής, προκειμένου να συγκρίνουμε: Δώδεκα χρόνια στη Νομαρχία, δεν την έχω χρεώσει, αλλά έχω «πράσινο», δηλαδή χρήματα στο ταμείο. Όταν έφυγα από το Δήμο Ζακυνθίων, το 1998, οπότε εξελέγην Νομάρχης, ο Δήμος χρωστούσε 370 εκατομμύρια δραχμές και ο Σύνδεσμος Καθαριότητας ελάχιστα. Σήμερα, λοιπόν, τα χρέη Δήμων και Συνδέσμων αγγίζουν τα 60 – 70 εκατομμύρια ευρώ, με αποτέλεσμα η κατάσταση στο νησί μας να έχει φτάσει σε οριακό σημείο. Βέβαια, ευθύνεται και το κράτος, το οποίο δεν έβαλε δικλείδες ασφαλείας, με αποτέλεσμα κάθε Δήμος και Σύνδεσμος να παίρνει ό,τι δάνειο ζητούσε και να το διαχειρίζεται όπως ήθελε.
Φυσικά, φταίνε και οι πολιτικοί που διοίκησαν στις αρχές που «στράβωσαν» τα πράγματα. Άρα, έπρεπε να γίνει δυναμική παρέμβαση και τομή από το κράτος, η οποία δεν έγινε. Είναι καλύτερα να υπάρχει μια έμπειρη και έντιμη διοίκηση. Ωστόσο, ακούω παράξενα πράγματα, δηλαδή ότι πρόκειται να ιδρυθούν τρεις δήμοι στην Κεφαλλονιά και δύο στη Λευκάδα και αναρωτιέμαι γιατί ένας στη Ζάκυνθο;

Η μεταρρύθμιση προβλέπει νησί και Δήμος…
Εάν ισχύει για όλα τα νησιά, τότε δεν υπάρχει πρόβλημα. Δε θα δεχτούμε, όμως, να γίνουμε πολίτες τρίτης κατηγορίας.

Για ποιους λόγους θεωρείτε ότι καταρρακώθηκε, εντελώς, ο θεσμός της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο νησί μας, με αποκορύφωμα τα σκάνδαλα του Δήμου Ζακυνθίων και του Συνδέσμου Καθαριότητας, με χρέη περίπου 70 εκατ. ευρώ. Όλα αυτά ποιος θα τα πληρώσει;
Έζησα την εποχή που υπήρχαν μπλε και πράσινα καφενεία, που τα κόμματα έκαναν συμβόλαια για τους Συνδέσμους. Το 1990 και το 1994, οπότε πολιτευόμουν στο Δήμο Ζακυνθίων, όλοι γνωρίζουν ότι υπήρχαν συμβόλαια για το μοίρασμα των Συνδέσμων. Όμως, όλα αυτά οδήγησαν τη Ζάκυνθο στη δύσκολη θέση που βρίσκεται σήμερα. Όμως, ξέρετε ποιο είναι το παράδοξο; Ότι αυτοί που κατέστρεψαν τη Ζάκυνθο και ευθύνονται για τα χάλια της, κάνουν, σήμερα, τους τιμητές των πάντων. Οπότε, πρέπει να γίνει ιστορική αναδρομή, για να διαπιστωθεί ποιοι δημιούργησαν, διοίκησαν, χρεοκόπησαν τους Συνδέσμους και οδήγησαν το «νερό στ’ αυλάκι».
Νομίζω ότι υπάρχει συλλογική ευθύνη πολλών ατόμων, παρατάξεων και κομμάτων. Ο ιστορικός του μέλλοντος θα τα καταγράψει, ωστόσο η Ζάκυνθος θα εξακολουθεί να είναι καταχρεωμένη.
Εύχομαι το κράτος να στηρίξει τον ένα Δήμαρχο που θα εκλεγεί, για να μην πληρώσουν οι Ζακυνθινοί τα χρέη των Δήμων και των Συνδέσμων, πράγμα το οποίο θεωρώ δύσκολο, λόγω της οικονομικής κρίσης.
Είναι δυνατόν να μην υπάρχει διπλογραφικό σύστημα ή Υπηρεσία Εντελλομένων στους Δήμους; Το θέμα ήταν πολύ απλό, γιατί κάθε Δημοτικό και Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσιζε ό,τι ήθελε και έπαιρναν δάνεια, με αποτέλεσμα να οδηγήσουν το νησί σε αδιέξοδα.

Η Ζάκυνθος σώζεται;
Βέβαια, αλλά αυτό εξαρτάται από τους πολιτικούς, την τιμιότητα, την εργατικότητα, το ήθος, τις ικανότητες, την οξυδέρκεια, τη θέληση να παλέψουν, γιατί σίγουρα θα βρεθούν κάποιοι που θα τους πολεμούν καθημερινά, και, φυσικά, να είναι αποφασισμένοι να θίξουν συμφέροντα.
Έχω παλέψει πολύ και έχω περάσει δύσκολες ώρες στη Νομαρχία. Όμως, δε λύγισα και έκανα τη δουλειά μου, ήσυχα, ήπια, ήρεμα, γιατί ήθελα να προσφέρω. Γι’ αυτό και δε διαφήμισα ποτέ το έργο μου.

Το έργο σας αμφισβητείται από πολλούς και έχετε ακούσει σκληρή κριτική…
Έχω ένα προσόν, το οποίο μου δίνει τη δύναμη να συνεχίζω: Δεν επηρεάζομαι από τίποτα, ούτε από αυτά που λέει ο καθένας. Κάνω τη δουλειά μου, με το δικό μου τρόπο και με ειλικρίνεια. Με πολέμησαν πάρα πολλές φορές, μέσα από τη Νέα Δημοκρατία, συμφέροντα και ομάδες και έχασαν. Αυτό σημαίνει ότι ήμουν ειλικρινής, τίμιος και κοντά στον πολίτη, διότι δεν είναι αδύνατον να γράφει ιστορία στο νησί μας ένας πολιτικός και να μην είναι αληθινός στηριζόμενος, μάλιστα, σε μια παράταξη που δεν είχε την πλειοψηφία.
Έτσι, θα συνεχίσω, οπότε δε με απασχολεί πώς με πολεμάνε, όμως, κάποιες φορές στεναχωριέμαι, γιατί εστάλη σωρεία ανώνυμων επιστολών σε όλες τις υπηρεσίες, με αποτέλεσμα να είμαι ο πολιτικός που έχει ελεγχθεί από οποιονδήποτε άλλον στην Ελλάδα. Μερικοί δεν έχουν καταλάβει ακόμα που βάζουν το συμφέρον του τόπου πάνω από το δικό τους. Ήρθαμε στον κόσμο για να προσφέρουμε και να δουλέψουμε, γι’ αυτό το λόγο, δεν καβάλησα ποτέ το καλάμι.

Ποια έργα έχετε προγραμματίσει μέχρι το τέλος της θητείας σας;
Πάντοτε προγραμματίζω και βρίσκονται στις τελευταίες διαδικασίες η διάνοιξη του δρόμου Ξύγκια – Αλυκές, καθώς και η οδική ασφάλεια. Ολοκληρώνεται η απαλλοτρίωση για την κατεδάφιση του κτηρίου Βούρτση, το σχέδιο Πόλης Ντουρέικων και η διαπλάτυνση της Λούμπας. Ωστόσο, το μεγαλύτερο έργο της Νομαρχίας είναι ότι, επί δώδεκα χρόνια, ο τουρισμός αυξάνεται κάθε έτος, γιατί έχουμε κάνει πολλή δουλειά και η Ζάκυνθος είναι γνωστή σε όλο τον κόσμο. Θεωρώ ότι και εφέτος θα πάμε καλά και μην ξεχνάτε ότι η Ζάκυνθος δεν είχε πέρυσι τις απώλειες των άλλων νησιών της Περιφέρειας, γιατί έχουμε πολλές πτήσεις από διάφορες χώρες της Ευρώπης, καθώς και ατμοπλοϊκή σύνδεση με την Ιταλία.
Αυτή τη στιγμή, το νησί μας διαφημίζεται σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες της χώρας μας. Η πολιτική δε γίνεται με μαύρισμα, αλλά με σκληρή δουλειά, ιδρώτα και χαμηλούς τόνους.

Πάντως, δεν έλειψαν οι συγκρούσεις, κατά τη διάρκεια τη πολιτικής σας καριέρας…
Συγκρούστηκα με μερικές ομάδες, διότι κάποιοι δεν ήθελαν να είμαι Νομάρχης. Όμως, δεν είχαν καταλάβει ότι, όταν ο πολιτικός δεν είναι άνεργος, αλλά έχει τη δυνατότητα να γυρίσει στο ιατρείο του και να βγάζει σε μία ημέρα το μισθό του στη Νομαρχία, είναι ελεύθερος να ασκήσει την πολιτική που θέλει. Εγώ, λοιπόν, είχα το προτέρημα να είμαι επιτυχημένος επιστήμονας – γεγονός που δεν μπορεί να αμφισβητήσει κανένας, ούτε οι εχθροί μου – οπότε έχω την άνεση να πω ότι δεν πειράζει και αν δεν εκλεγώ Περιφερειάρχης, γιατί θα γυρίσω στο ιατρείο μου.
Επειδή γράφονται διάφορα, ξεκαθαρίζω ότι οι συνεργάτες μου θα είναι κοντά μου και έχουν, ήδη, εκδηλώσει ενδιαφέρον για την Περιφέρεια, όπως οι κ.κ. Σωτήρης Καρακάς, Διονύσης Μυλωνάς, Διονύσης Παλλαδινός, Δημήτρης Κάνδηλας, η κ. Πυριόχου θέλουν να είναι μαζί μου στην Περιφέρεια. Όμως, αυτά είναι θέματα του Προέδρου.

Ωστόσο, ο Πρόεδρος της ΝΔ είναι φίλος σας; Δεν παίζει ρόλο αυτό;
Πιστεύω ότι κάθε Πρόεδρος πρέπει να νοιάζεται για το συμφέρον του κόμματος και της χώρας και όχι για τους φίλους και τους γνωστούς του. Η ευθύνη είναι ακόμα μεγαλύτερη, γιατί πρέπει να παλέψω με όλες μου τις δυνάμεις. Θα κάνω ό,τι μου πει ο κ. Σαμαράς.

Στην Περιφέρεια υπάρχει η Κέρκυρα, που αποτελεί τη μεγάλη της δύναμη, η οποία μπορεί να καθορίσει το αποτέλεσμα, αφού έχει 72.000 ψηφίσαντες, έναντι 73.000 των άλλων νησιών, ενώ το ΠΑΣΟΚ υπερέχει…
Όλα αυτά τα μελετώ, εδώ και δύο χρόνια και, ιδιαίτερα, μετά τις πρόσφατες δημοτικές εκλογές. Το βέβαιο είναι ότι θα έχουμε δεύτερο γύρο, γιατί χρειάζεται το 50% +1 για να εκλεγεί κάποια, όπως παλιά. Άρα, σημαντικό ρόλο θα παίξει τι θα κάνει το ΚΚΕ στο δεύτερο γύρο, που έχει 32.000 ψήφους.
Γνωρίζω, δε, πολύ καλά την Κέρκυρα και τους Κερκυραίους, οι οποίοι ξέρουν τις απόψεις. Όμως, είναι νωρίς να τα συζητάμε αυτά, αλλά είναι καλό να τα γνωρίζουμε, γιατί αν δεν είσαι οργανωτικός, δεν κάνεις τίποτα. Είναι βασικό προσόν να είσαι χειρουργός, δηλαδή σκέπτεται και την παραμικρή λεπτομέρεια, οπότε όπως πράττεις στη χειρουργική, πράττεις και στην πολιτική.

Πολλοί δεν το κάνουν αυτό…
Γι’ αυτό χάνουν. Θα σας πω ακόμα ότι σέβομαι τους συναδέλφους μου. Επί παραδείγματι, θεώρησα ότι έπρεπε να τοποθετηθεί για τον ένα Δήμο πρώτα ο Δήμαρχος Ζακυνθίων και μετά το κόμμα. Γι’ αυτό ξεκαθάρισα παντού ότι δε με ενδιαφέρει ο Δήμος αλλά η Περιφέρεια. Παρά ταύτα, μπορώ να βοηθήσω τον ένα Δήμο, με τις γνώσεις και την εμπειρία μου, συμβουλεύοντας αυτούς που θα εκλεγούν.

Η κυβέρνηση προωθεί και την επιλογή Βουλευτή με λίστα. Θα σας ενδιέφερε το βουλευτικό αξίωμα ως εναλλακτική λύση;
Η πολιτική δεν είναι επάγγελμα, διότι ο κόσμος κρίνει, κάθε φορά, το έργο και τη συμπεριφορά σου. Ο κύκλος μου στην Τοπική Αυτοδιοίκηση (Δήμος – Νομαρχία) έχει κλείσει. Πιστεύω ότι ανοίγει ένας νέος κύκλος ριζικών αλλαγών, οπότε η Περιφέρεια και η Βουλή είναι ο νέος κύκλος, εφόσον το θέλει ο κόσμος και το κόμμα.

Δηλαδή εάν «στραβώσει» το θέμα της Περιφέρειας, υπάρχει η Βουλή;
Δεν είμαι συνηθισμένος σε «στραβώματα», όπως δε με ενδιαφέρει και αν έχανα στις τελευταίες νομαρχιακές εκλογές. Από το 1983 μέχρι σήμερα, δεν έχω εκλογικές αποτυχίες, διότι και στο Δήμο Ζακυνθίων αγωνίστηκα μόνος και τα πήγα πολύ καλά. Φυσικά, όλα αυτά έγιναν, γιατί είχα την αγάπη της κοινωνίας, στην οποία χρωστάω πάρα πολλά, που δεν ξεχρεώνονται με τίποτα! Γι’ αυτό το λόγο και οι πίκρες ξεχνιούνται γρήγορα. Οι χαρές σ’ αυτή τη θέση είναι ελάχιστες!

Ποια η μεγαλύτερη πίκρα σας;
Οι συγκρούσεις με συνεργάτες μου και οι αδικίες που έγιναν στο πρόσωπό μου με τις ανώνυμες επιστολές που εστάλησαν σε Υπηρεσίες και Φορείς, με ψευδή στοιχεία και αναρωτιέμαι αν αυτοί που τις έστειλαν έχουν το ελάχιστο αξιοπρέπειας. Γνωρίζω τους περισσότερους και τους έχω, ήδη, συγχωρήσει.
Επίσης, πικράθηκα όταν προσπάθησα να κάνω έργα για τη Ζάκυνθο και δεν τα κατάφερα, λόγω της γραφειοκρατίας και του γεγονότος ότι το κράτος δουλεύει με πολύ αργούς ρυθμούς.

Και οι μεγάλες χαρές;
Η μεγαλύτερη χαρά μου είναι η στήριξη της οικογένειάς μου στον αγώνα μου. Είναι όλοι κοντά μου. Μεγάλη χαρά μού δίνει και η αγάπη των Ζακυνθινών. Έχω φανατικούς φίλους και – λιγότερους φυσικά – φανατικούς εχθρούς. Άμα δε μετράς στην κοινωνία, δεν έχεις και εχθρούς.
Η τελευταία εκλογική αναμέτρηση, το 2006, ήταν η πιο δύσκολη της καριέρας μου, διότι είχα το 1/3 της Νέας Δημοκρατίας απέναντί μου, καθώς και τη συνεργασία ΠΑΣΟΚ – ΣΥΝ. Φαινόταν ότι ήταν αδύνατο τα κάναμε δυνατό, χάρη στην αγάπη του κόσμου από όλες τις εκλογικές παρατάξεις, γιατί όταν του ζήτησα τη βοήθειά του, ήταν κοντά μου!

Μια ευχή για τη Ζάκυνθο και τους Ζακυνθινούς;
Πιστεύω ότι πρέπει να γίνουμε περισσότερο άνθρωποι, γιατί δεν είμαστε. Δε νοιαζόμαστε για το διπλανό μας, δεν ενδιαφερόμαστε γι’ αυτό που υποφέρει, που δεν έχει να φάει, να σπουδάσει τα παιδιά του ή τον αφήνει μόνο του όταν ασθενήσει, τότε δεν είμαστε άνθρωποι. Πρέπει να γίνουμε γιατί είναι σημαντικό για όλους μας. Να γίνουμε ειλικρινείς και να πάψει το χρήμα να κυριαρχεί στη ζωή μας και να καταλάβουμε ότι αποστολή μας είναι να χτίσουμε για το μέλλον, ενώ αν βάλουμε σημαία μας το χρήμα, θα αποτύχουμε.

Κοινοποιήστε / αποθηκεύστε αυτό το άρθρο:

No comments: